Vstala jsem po šesté a začala balit věci. Spát jsme šli po půlnoci 🙈 Zachránilo nás kafe. Jsem ráda, když jsme v kempu a mám šanci ho uvařit – v přírodě to většinou není možné kvůli desítkám sandflies okolo stanu a nás.

Dnes nás ráno čekal krásný TRAIL MAGIC! Ozval se nám Rob – rodilý Kiwi, který nás sleduje na YouTube a bydlí ve městě, že nás jednak odveze z Bluffu, až dojdeme trail, a pak že nás dnes odveze na začátek trailu, což je asi 50 km od místa, kde jsme – město Invercargill! Taková pomoc. Zvlášť po tom, co zde máme se stopováním spíše negativní zkušenosti, je toto obrovská pomoc… Všude na světě jsou prostě prima lidi, kteří dělají mnoho skvělých věcí, jen se bohužel v médiích píše hlavně o tom negativním.

Rob nás vyzvedával v 7:30 a byl na minutu přesný. Na začátek trailu jsme jeli asi půl hodiny. Abychom se alespoň trochu „revanžovali“, ukázali jsme Robovi naše vybavení a podělili se s ním o naše know – how. Rob chce jít TA přes / příští rok, a tak to uvítal. V pondělí – tj. za 6 dní – nastupuje do nové práce, a tak měl strach, aby to nekolidovalo s naším vyzvednutím, ale timing vyšel perfektně.

Malůvky v písku ♥️

Na pláži jsme se rozloučili, uvidíme se zítra 😎 Zbývá nám posledních cca 80 km, které chceme ujít za dva dny. Dnes 40, zítra 40 km.

Na pláž se těším už několik dní. Ráno bylo působivé – tmavá obloha a „stříbrné“ třpytící se vlny.

Písek na pláži byl mokrý a v kombinaci s velkým množstvím kamenů se šlo pomalu. Ještě horší byla cesta okolo útesů. Neprosekaná pěšina se místy hledala špatně. Nohy se nám bořily do písku… Šli jsme nahoru a dolů 🙈 Když jsme překonali útesy, nahnal nás trail přes pastviny na kopec do lesa. Po pastvinách s ovcemi pro mě byly exotické rostliny a stromy docela překvapením 😁 Stezka byla na štěstí parádně upravená, a tak se šlo dobře. Mít tak upravené některé bahnité lesy na Severním ostrově, by byl sen.

Kravičky – nikdy na zvířata, která jsme zde potkali, nezapomenu.

I po tolika dnech nás stále ohromně baví místní architektura 👍👍👍

Chůze nad útesy nám dnes znovu připomněla, kolik částí trailu tady bylo na prd 🙈🙈😐

Les s pěkně upravenou cestou 👍

Po krátké zastávce ve městě, kam jsme v poledne došli, jsme se dostali na 20 km dlouhou písečnou pláž.

Množství rozličných kamínků a mušlí mě nezklamalo. Po pláži jsme šli sami – takový luxus… Jen my a racci 😂 Vybralo se počasí a modrá obloha, sluníčko a moře daly vzniknout krásným pohledům.

Teplé počasí se nám hodilo i při brodění řeky, která tekla do moře. Jaksi jsme si jí na mapě nevšimli a neřešili odliv / příliv. Když jsme k ní dorazili, byla nám hladina těsně pod zadek – jen tak tak, že jsme si při brodění nenamočili batohy 🙈🙈🙈. Vyšlo to o fous.

Na pláži bylo stále co objevovat… dívali jsme se na kameny, staré dřevo, kostry zvířat – viděli jsme např. mrtvého tučňáčka. A taky zvláštní druhy rostlin…

U jednoho ze zdrojů vody jsme našli relativně čerstvě zabitého possuma a zajíce. Přišlo nám to dost zvláštní. Vodu jsme si raději nebrali. Na konci pláže se objevilo i hodně aut a lidí.

Když jsme došli pláž, šli jsme cyklostezkou podél silnice. Chvíli jsme si sedli na kafe a shake a vymýšleli, kde budeme další dny spát a co budeme dělat, až zítra dojdeme trail. Jedna z věcí, co si odtud chceme odnést, je, že celkově „zpomalíme“ a budeme si více užívat života. Na druhou stranu z představy, že bychom tu následující dny jen tak proflákali, jsme pěkně nervózní. Když zítra dojdeme trail, budeme další 4 dny odpočívat, dopisovat blog a dodělávat videa… a další dva dny před odletem bychom chtěli více poznat místní vína – v souvislosti s tím, že se po návratu budu vínu věnovat profesně.

Dnes spíme v útulném malém kempu, který máme při cestě. Jsou tu spíše starší lidé 65 let plus, což je mi sympatické, že si takhle vyjedou.

Zítra je náš poslední den na Te Araroa ♥️

87. den Te Araroa: Změna plánu... ; Bypassing Takitimu and Longwood Forest (2927 km)
89. den Te Araroa trail Nový Zéland: BLUFF!!! Jsme ve finále 😅 Final push to Bluff - Stirling Point, The Journey is Over! (3005 km)

15 Replies to “88. den Te Araroa: Zpátky na pláži. Kruh se uzavírá; Colac Bay, Mores Reserve Riverton, Oreti River (2965 km)”

1. No konečně – zase ta pláž 🤩⛱🌴 – začátek dobrý, konec dobrý – wau 😍

2. Pláž byla krásná. A ty mušle 😆😆😆 Zpětně mě trochu štve, že jsem si jich nevzala víc. Třeba 10 ks 😊 Pláže na NZ jsou vážně výjimečné tím, že na mnoha částech skoro nikdo není. Je to luxus v porovnání s plážemi třeba v Evropě.

3. Ahoj – jé tak to jste už doma, z Kataru je to již kousek a navíc emirátské linky jsou vážně super, pamatuji se, když jsme s nimi letěli, jak jsme zírali na ten rozdíl proti našim evropským linkám 🤣 – díky za info, ty jo — tak to vás čekají velké emoce, návrat do svého je vždy něco mimořádného – o to více, když je to po tak dlouhé době. Za chvíli uvidíte čmucháčka, to bude radosti 👍😍. Jsem rád, že jste v pořádku a v pohodě, sice Vám slunko dnes po ránu moc nesvítí a Vy musíte být strašně utahaní, ale zima tu není. Už jsem to psal, bude na skle bez Vás smutno, dokázali jste nás, co jsme Vás sledovali, maximálně vtáhnout do Vašeho příběhu – do Vaší cesty, byl za tím Váš obrovský práce a Vaše velká obětavost, protože při tom všem co jste prožívali s muškou v zádech, to chce velký kus sebeobětování psát za chodu tak krásný blog a točit tak hezká videa – ale věřte, že to mělo smysl a nás, co jsme Vaše stránky nalezli to obohatilo také, protože jste kus toho, co jste zažili a co se dalo přenést, dali i nám. Takže moc děkuji nejen za mne, ale za nás všechny, kteří jsme Vaši cestu sledovali. A pokud outdorky nepověsíte na hřebík – budeme se těšit, až zase dáte tlapky na trail. A co se týká pláže – koukej ofotit ty mušle, co jsi si nasbírala 😃🌴 – hezké pozdravy Tobě, Tomášovi a čmucháčkovi – vítejte doma 🎈🎇🧨

4. Ahoj Jirko, znovu děkujeme za krásná slova. Když ti odepisuji, jsem akorát v autě směr z letiště domů. Tak je to za námi. Musím přiznat, že se mi trochu zastesklo, ale jsem šťastná, že jsem v pořádku doma a že naše rodina je ok a že mám zprávy, že se cmuchacek zlepsuje. JIRKO, obrovské díky za všechny komentáře. I to dá práci! Bylo to pro nás veliké povzbuzení. Vážně moc děkujeme. Myslela jsem, že je to můj poslední hike, ale když Bůh dá a zdraví, tak bych zas ráda vyrazila. Ale třeba už jen na měsíc a až asi za pár let. Teď máme hodně „dluhů“ tady – ve smyslu trávit víc času s rodinou a zabrat zase v práci. Ale byla to jízda. Myslím, že fakt vůbec nezáleží na tom, jak věci dopadnou… nebo že nesplní, co jsi čekal. Důležité je pustit se do toho. Také ti přejeme hodně pěkných životních zážitků a jestli máš rád vino, tak se třeba někde potkáme osobně 😉 PS: mušle Tomáš natočil na video😊😊😊

1. Juuu – díky moc za milá slova, to fuck potěší 😍. A jestli je čmucháček OK – tak to je ta skvělá zpráva, která na konci Vaší cesty zazněla, to je jedna z těch věcí, která Váš barometr jistě vyhoupla k lepšímu počasí, zvláště pak, když jste ty poslední dny na něj tak moc mysleli 👍😊. Jinak máš pravdu, ale my se stejně budeme sobecky těšit, jestli Vás začne v budoucnu zase pálit klidné bidlo 😆 – protože to s Vámi na trailu tady i na PCT bylo super. A bylo to také proto, že jste takový, jací jste. Jinak na mušle se těším, jsem zvědav jaké jsi si vybrala – video uvidím až zítra a třebas to někdy vyjde i na kus oso řeči u toho vínka – zvláště pak, když u nás umíme udělat tolik dobrých vín, já mám rád zejména Sauvignon a stejně mne asi chutná víc ten domácí, než ty tropické s chutí ananasu a jiného bohatého ovoce, byť vysoce ceněné. Nedávno – no vlastně tak před půl rokem 😂 – ono to rychle utíká – jsme měl nefiltrovaného Mullera, z jednoho zajímavého vinařství, kterého jinak zas tak moc nemusím a – nelze než říci – byla to nádhera, ta plná chuť byla nepřekonatelná. Možná byla zajímavá jen ta změna, protože nefiltrované víno běžně na stole nebývá – kdo ví. Tak odpočívejte a užívejte vše to hezké dokud to nezevšední. Krásný víkend světošlápci – bylo to s Vámi fajn 👍👋

1. Ahoj Jirko, pamatuješ si vinařství u toho Mullera? Bylo to asi nějaké naturální vinařství? My ještě navštívíli na NZ několik vinařství. Vína nám chutnala – hlavně červená. Některá červená byla naprosto božská 🙂

5. Ahojky, bylo to ve vinotéce, když jsme jeli na výlet a odvezli jsme si to sebou, bohužel to je již pryč a myslím, že mi neostal ani kontakt, pokud se tam někdy dostanu a zjistím, určitě dám vědět – ale vy máte s Tomášem asi velmi dobrý přehled, zvláště pak, když do vín děláte, takže máte jistě mnohem lepší pramínky. NZ má dobré některé Sauvignony, ale také pěkně drahé. Červená vína NZ moc neznám, spíše ta od klokanů a to hlavně Shiraz – který také můžu a vím, že některá byla hodně dobrá, takže věřím, že i na NZ se dají nalézt hodně dobré ňamky, nejhorší je, pokud nejde o degustaci, že je to střelba do neznáma, pokud člověk není v jejich značkách orientovaný, takhle jsme to měli vždy na dovolené, že chvíli trvalo, než jsme z místních zdrojů, v přijatelné cenové relaci, našli to správné ořechové a obvykle to bylo až na konci dovolené, když jsme získali alespoň minimální přehled. No a že se Vám už stýská po hiku – no ono je to logické, užíváte vše to, co zatím není všední, na druhou stranu jste jeli ve vlaku, ze kterého jste nemohli vystoupit a ta každodennost svobody a cíle před Vámi musí asi chybět – jsou to váhy, každá věc má své – mimochodem nám také schází nové blogy a videa 🤣😆😃. Pokud bude další trail Amerika – to by mohlo být fajn, záleží co vyberete – nejspíš to bude severní část i když ta jižní by byla hodně zajímavá, ale také asi trochu nebezpečná, nicméně i tak se budeme těšit na Vaše další míle. Díky moc za info o nákladech na cestu 👍😊

1. PS – asi budete muset s Tomášem až skončí karanténa udělat a natočit haik po Praze, abychom si pomalu zvykli, že už další video a blog notnou chvíli nebude – taková malá pomoc s odvykačkou 😃🤣, bylo to totiž příjemně návykové, podívat se Vašima očima u kafe do světa 🤣🤣

1. Ahoj Jirko, to je vtipný s tím hikem po Praze. Jsi už druhý člověk, co mi to píše. My chceme udělat video z CR jako reklamu na naši krásnou zemi. Až se vše uklidní 😊😊😊 Držme si palce, ať je to brzy a užijeme si léto. Hezký den!

2. Ahojky 😃 Z USA bychom chtěli jít CDT. Ale až opravdu za pár let… My se byli na Zélandu podívat za víny a hlavně ta červená nás nadchla. Ale byli jsme jen krátce na ostrově u Aucklandu – šli jsme tam, kam jsme se dokázali dostat po svých, ne kde by byla nejlepší vinařství. Ale i tak 😋😋😋 Kdybys hledal nějaká zajímavá vína- třeba ta naturální- ráda ti něco poradím, abys nekupoval zajíce v pytli 😊 Hezký den!

6. Ahoj – děkuji, rada od kováře se cení, zajda je rozhodně lepší na trailu než v pytli 😄. Joooo CDT – trochu jsem to předpokládat, je to dlouhý trail, tuším že ho šel před dvěma roky Jakub Čech – není tak frekventovaný, ale má hodně zajímavé úseky, to by mohlo být i s méďou 🐻 – ty jo, to není malé sousto, ale bude se Vám určo moc líbit, je to Váš styl a navíc v zemi, se kterou máte dobré zkušenosti – amíci jsou v tomto směru většinou skvělí, kam se hrabe Zéland – když si ale vzpomenu, jak jsi psala před nedávnem nevím jestli ještě někam někdy … 😂😂👍 – je více než jasné, že hike je opravdu Vaše velká láska a nás čeká prima dobrodružství 😍

1. 😀 😀 má hysterie už opadla. Asi 2. den po skončení trailu to člověku začne chybět 🙂 Ano, jsou tam grizzly a hlavně i losy. O nich psal tenkrát Petr Kosek, že bývají agresivní. Ano, Jakub to šel. Měj se moc pěkně 🙂 PS: A až opadne zákaz velkých akcí, tak doufám, že se uvidíme někde na vinařském festivalu a poznáme se konečně osobně 🙂

1. Pardon – „losi“ 🙂 Snad si nevytáhneme losy vidět losi :DDDD

7. Ahoj – to máš pravdu z těch bych měl strach také, u nich je špatné, že na něj narazíš a když se lekne, může hodně špatně zareagovat, to velké tělo nemá zřejmě velký mozek, tak může jednat splašeně – je nevyzpytatelný a přitom je to díky té hoře masa, silných kopyt a paroží malý rozběsněný tank. Teď bude asi chvilku neveselo, koronavirus u nás teprve ještě ukáže svou sílu, byl by zázrak kdyby ne, tak nezbývá než si jen vzájemně držet palce, ať to dobře dopadne a mohli jsme ten konec ťuknout sklenkou😊. Myslím, že si vezme celý svět z téhle pandemie do budoucna ponaučení – bude asi více toho, co teď chybí – myslím tím zejména dezinfekční gely, roušky a respirátory, protože tyhle věci v dostatečném množství a při masivním použití by dokázali jazýčky vah obrátit rychleji v náš prospěch. Těžko teď může stát nařídit – všichni musíte nosit roušku, když nejsou a jsou drahé, navíc to ukazuje, jak případné vojenské zneužití takového nebo spíš i silnějšího viru, na který bude mít jen jeden stát protilátku, může bez velkých nákladů a námahy dostat svět na kolena. Ahoj a prima den

8. PS – no nebylo Vám v některých ohledech na trailu lépe? 😀😀😀 A jinak – co ušák, je OK?