Vstali jsme po šesté a po sedmé už valili na trail. Během 70 Km dlouhé cesty na nejsevernější bod severního ostrova jsme nepotkali téměř žádná auta. Kdyby nás nevzali naši hostitelé, tak asi stopujeme dodnes.

Na silnici jsme potkali stádo ovcí, které akorát pastevečtí psi zaháněli do ohrady. Psi dokázali spacifikovat veliké stádo neuvěřitelně rychle. Už včera jsme na kopcích viděli stovky pasoucích se krav a ovcí. A relativně hodně býků. Už se těším, až kolem nich budeme procházet 😆

Když jsme přijeli k mysu, rozloučili jsme se, abychom rodině dali prostor být v tuto pro ně důležitou chvíli sami. Maminka byla očividně naměkko. Se synem a manželem se s pauzami neuvidí pět měsíců.

Po všech těch úskalích jsme konečně TADY. Výhledy na oceán jsou dechberoucí. Nikdo nás neruší při dělání fotek u majáku – výchozího bodu trailu. Při odcházení jsme potkali profesionálního fotografa, který nám tento moment perfektně zvěčnil.

Pláž je monumentální. Oceán budí respekt, vítr nám fouká do vlasů a slunce pálí o stošest.

Na začátku se jde po pláži docela dobře. Život okolo moře nás nepřestává udivovat. Pozorujeme ptáky, mušle, řasy a další formy života, které vyvrhlo moře.

Část trasy vede i po kopcích mimo pláž, které zdobí několik barev země.

První kempoviště je po 12 kilometrech a je tak plné odpadků, že člověka přejde chuť k jídlu. Je to ale jeden z mála stínů v okolí, takže přivíráme oči a naobědváme se tu.

Odpoledne se dostaneme na pláž, která je dlouhá přibližně 80 kilometrů a která teď na tři dny bude naším domovem. Po pláži jdeme sami. Jen navečer jsme potkali Itala, který se na Nový Zéland vydal na kole.

Navzdory předpovědi venku panuje strašný hic. Chvíli se schováme pod stín keřů a zase pokračujeme. U jednoho z pramenů s pitnou vodou se zastavujeme a stavíme stan. Asi za hodinu se k nám přidává mladý Francouz, který chce jít také celý trail.

Na pláži nás rozhodilo auto a čtyřkolka, které si zde poměřovaly síly. Později jsme ale pochopili, že je pro místní obyvatele normální používat pláž jako dálnici.

K večeři jsme uvařili nudle a připravili limonádu. Přihmouřili jsme oči nad tím, že hlína okolo vody k pití hrála všemi barvami… I když je naše limonáda dost chemická, jsem ráda, že ji pro zakrytí chuti vody máme.

Jsme na 28. kilometru.

Vyhlížíme začátek trailu
2. den Te Araroa: 41 kilometrů po pláži NENÍ romantika. 90 Miles Beach (69,5. Km)

One Reply to “1.den Te Araroa trail Nový Zéland: Na trailu! Cape Reigna, 90 Miles Beach (28. km)”

1. Ahoj Leni a Tome., přeji vám šťastné cestování a spoustu krásných zážitků. Těším se na další příspěvky. Opatrujte se. Petra