V noci jsme se moc nevyspali. Mně se chtělo často na záchod – obloha hustě posetá miliony hvězd byla dechberoucí – tak krásnou oblohu neznečištěnou světelným smogem jsem viděla jen v USA a tady… A pak jsem se bála, že mě budou kousat mouchy, a tak i když bylo v noci vedro, měla jsem přikryté nohy. K ránu mě svědily všechny kousance z minulých dnů na nártech, myslela jsem, že kvůli tomu vyletím z kůže. Tomáš se stále budil kvůli teplu. I když se v chatě netopilo, bylo vedro, které stoupalo nahoru – zpětně jsme to zhodnotili, že spát nahoře v patře postele byla chyba. Nevstali jsme v plánovaných 6, ale až v 6:30 – neodpočatí.

Uvařili jsme kafe a nasnídali se ještě na chatě. Navzdory tomu, že bylo much plné okno, nechaly nás být, za což jsme byli vděční.

Po sedmé jsme konečně vyšli. Tomáš si už za chatou stěžoval na bolest hlavy z nevyspání a i když si vzal Ibalgin, provázela ho únava až do večera.

I když terén nebyl vyloženě těžký, i dnes jsme se těšili z opravdového trailu, neměli jsme ráno žádnou energii. Nejdříve jsme ji zkoušeli doplnit čokoládou, a pak jsme na první chatě snědli hodně muesli a připravili si proteinový nápoj. Mě to docela nakoplo, ale Tomáš šel stále jako mátoha.

První výhledy – kopce nás vítají

Překračování řek – dnes vedla malá část trailu přes řeku; v případě deště je tu však i suchá alternativa 😉 Díky suchu jsme zvládli vodu suchou nohou.

Když jsme začali stoupat do kopce s převýšením 900 metrů, dali jsme si napůl kofeinovou tabletu a to Tomáše docela nakoplo. Tentokrát jsem byla tahoun já. Zapotili jsme se a poslední kilometr před cílem jsem měla krizi, ale zvládli jsme dojít na další chatu po třetí hodině. Vyšťavení a spocení jako dveře od chlíva.

I dnes patřil den Cikádám. Konečně jsme je viděli i zblízka.

Nabíráme vodu – té je tu zatím stále dost a chutná moc dobře 😋

Při každém objevení signálu kontrolujeme počasí. Ještě prosíme o tři dny počasí bez deště a silného větru, aby se nám podařila bezpečně dojít tato náročnější horská sekce. Zatím vnímáme naše počasí na Jižním ostrově jako velký zázrak a jsme za něho vděční.

Počasí je důležité nejen pro bezproblémový přechod hřebenů a výstup na tři vysoké vrcholy, ale i kvůli tomu, že část trailu protíná řeku – dnes jsme ji přecházeli asi 5 – 8x, a v případě deště by se nám toto nepodařilo.

I když je víkend, potkáváme za celý den jen velice málo lidí. Za celý dnešek jsme viděli méně než 20 hikerů.

Ve čtvrt na šest jsme došli k další chatě. Pokrytí tohoto úseku chatami je enormní. (Celkem je na Zélandu okolo 900 chat.) Navzdory našim (resp. mým) obávám ležela v chatě jen jedna žena – 5 postelí tedy volných – a před chatou již měl rozdělaný stan Francouz, jehož známe z minulých dnů. Je extrémně vtipný.

Spolu s námi tu byl mladičký pár z Nizozemí.

Postavili jsme stan a užívali si normálního večera – v klidu a ještě za sluníčka. Ještě jsme zvažovali, zda nepokračovat, avšak bylo by to jednak dost na sílu, a pak k další chatě se jde 200 m výškových dolů, což je docela past – než zas člověk vyjde nahoru, stojí ho to dost energie 🙈🙈🙈 Cesta k chatě z trailu trvá 30 minut a to je po těžkém dnu večer už hodně… postavit stan, připravit spaní a uvařit večeři je další 3/4 hodiny.

K večeři jsme si uvařili nudle a vločkovou kaši, snědli vajíčko a ještě jsem si dala muesli tyčinku – abych měla na zítra dost energie 🌼 Nudle nemají žádnou energii, ale jíme je na chuť – zajímavé je, že se nám zatím nepřejedly.

Tomáš je dneska úplně vycuclý. Bolí ho kolena i kyčle a usíná před 21 hodinou… říkal, že sestříhá ještě jedno video, ale v 20:50 už slyším, jak zařezává. (Pozn. v 21 h se probral a „dokopal“ se dostříhat video). Já jsem často tak mrtvá, že si k blogu napíšu jen heslovitě poznámky, co se dělo, a nemám ten den ani sílu napsat celý text.

Spíme v 1375 metrech nad mořem. Doufáme, že nebude mrznout. Neschovávali jsme filtr.

55. den Te Araroa: První den za námi; Richmond Forest 1, Captains Hut, Middy Hut, Rock Hut (1835 km)
57. den Te Araroa: Až na vrcholky hor; Richmond Forest 3, Old Man Hut/Peak, Mt Rintoul Summit/Hut, Tarn, Mid Waiora (1888 km)

3 Replies to “56. den Te Araroa: Bojujeme s nedostatkem energie & první výhledy; Richmond Forest 2, Browning Hut, Hacket Hut, Alpine Track, Starveall Hut, Slaty Hut (1860 km)”

1. Ta únava z tvých řádků přímo stříká, no ale na druhou stranu – podívejte se zpět, kolik jste již ušli a v jakém náročném terénu, severák nebyl žádná procházka rajskou zahradou a že byste ubírali na tempu se teda říci moc nedá, takže dost dobrý a ta únava – asi celkem logická. Trail vypadá dobře, škoda že ta hnusná chemie nezabírá na ty malé okřídlené sviňky. Jinak hezká cikáda – znám je, jsou docela velké – taky jsem byl kdysi zvědavý jak vypadá ten hudebník, co dokáže spustit tak velký orchestr. Pomalu začíná víkend – Praha se otepluje – ve dvě hodiny je tu skoro 15 stupnů – tak se držte a možná si dejte někdy za odměnu ZERO – zasloužíte si ho 👋☕

2. Ahoj Jirko! Tak zero teď máme dokonce 2 dny. Na jihu Jižního ostrova začalo hodně pršet a fouká až 130 km/ hod. Dva dny jsme ve městě, abychom v tom mordoru nešli. Dnes to má přejít. A tak odpočíváme dosyta a už nás svrbí kopyta. Ke všemu tu v nižších polohách je 34 C, takže je unava již z toho. Ale je trapny si ztěžovat, když máme takový pěkný únor 😂🤣😂😎

1. Musím říci že jsem se po ránu fuck od srdce zasmál té kouzelné větě – „A tak odpočíváme dosyta a už nás svrbí kopyta“ — geniální hláška haha — fuck dobré 🤣🤣🤣😂