V noci se spalo pěkně. Navzdory chladnějšímu a vlhčímu večeru se k ránu oteplilo a v půl sedmé jsme vstávali do 20 C. Mraky na obloze se začaly rozpouštět a my byli opravdu vděční za další den bez deště. Víme, že to tu stále zdůrazňujeme, ale tak pěkné počasí na Jižním ostrově snad letos ještě nebylo. Hikeři, co zde byli před dvěma měsíci – tj. ještě před začátkem léta, zde „bojovali“ s přívalovými dešti a povodněmi. V okamžiku, kdy během dne přecházíte 8x vodu a druhý den chodíte část trailu korytem řeky, je každá kapka deště v předpovědi výstražná.

Na druhou stranu sucho způsobuje vysychání tanků, které u chat sbírají dešťovou vodu. V příspěvcích těch, kdo jdou před námi, sledujeme, jak se stav vody v tancích vyvíjí. Kde to jde a blízko chaty je pramen nebo řeka, bereme s ohledem na ostatní vodu na chatu s sebou. Také není moc „chytré“ si u chaty začít prát, když je obecně sucho 😡 My to udělali jen jednou – výjimečně, když bylo v tanku dost vody – jinak pereme u řeky (bez použití mýdla). Zatím jsme prali jen výjimečně, ale vzhledem k zdejším dlouhým trasám mimo města to budeme muset změnit a začneme si v přírodě prát asi častěji.

Ráno jsme si došli do chaty pro jídlo, které jsme si tam pověsili před myšákama, a akorát okolo mě jedna myška proběhla 🐁🐀

Dnes máme jediný cíl a velké přání – dojít do města. Jednak máme poslední den jídla, a pak – a to výjimečně řadím nad jídlo – se těším na sprchu a na vyprání si věcí!

Trail je docela příkrý, i když to z fotky tak nevypadá.

I když jsme trail zahájili klesáním, šlo se pomalu. Cesta vedla prudce dolů a sypala se. Museli jsme se soustředit na každý krok. Když jsme sešli dolů, pokračovali jsme kousek po kamenech korytem řeky. A pak nahoru a dolů, než jsme došli k „útesu“, u něhož se opakovaně řešilo, jakým způsobem ho zdolat.

Dnes jsme šli zase celý den sami. K poslední chatě nám zbývalo překonat asi 300 výškových metrů. Obloha byla blankytně modrá a slunce už dopoledne pálilo na plné pecky.

Pěkná cesta…

Trail a řeka v dáli

Útes – na štěstí jsme ho vylezli relativně v pohodě, i když to vyžadovalo trochu šplhání – zapojení nohou i rukou současně.

I když jsem dnes měla ten nejlepší cíl, měla jsem pocit, že nám kilometry vůbec neutíkají. Jako bych šlapala na běžícím pásu.

Šli jsme buď jen prudce nahoru nebo prudce dolů nebo jsme hledali cestu po kamenech korytem řeky. Žádná část se nedala „ošidit“ nebo si na ní lehce nahnat kilometry. Te Araroa se nám znovu připomněla bahnem jako by nám chtěla říct: „Nemysli si, že to bude snadný. Jdeš stále Te Araroa“… Díky teplu se zastavujeme u vody častěji než jindy. I když máme bez jídla batohy lehké jako pírko a neneseme s sebou skoro žadnou vodu – snažíme se naplno napít u četných pramenů – vůbec mi to nešlape a k chatě Redhill hut docházíme jen o půl hodiny dříve, než je běžný průměr (po 4,5 hodinách). Na vině bude i to, že jsem si natáhla sval u holeně, a tak cítím každý krok pravou nohou 🙈🙈🙈

Byla jsem šťastná, když jsem se v poledne konečně doploužila do chaty Redhill hut a mohla si na chvíli sednout, sundat boty a dát nohy nahoru. V chatě bylo uklizeno a panovala zde příjemná teplota. Trochu jsme se zchladili a pokračovali dál.

Výhledy – wau 😉😊

Přišlo mi, že cesta do města trvala VĚČNOST. Tak blízko cíli a přitom tak daleko… posledních několik kilometrů navíc vedlo po rozpálené silnici.

Chtěli jsme trail poctivě dojít (hlavně teda Tomáš) 😘, ale vůbec to neubíhalo. Na konci už mě ani trochu nezajímaly neobyčejné výhledy před námi. Jedinou starostí bylo, v jakém dnes budu spát hotelu 🤣🤣🤣

Na odpověď jsme čekali dlouho, protože se signál objevil až pár kilometrů před městem 🙈🙈🙈 Středisko St. Arnaud tvoří jen několik baráků, dvě hlavní ubytovací zařízení a benzinová pumpa s obchůdkem a bistrem. Absolutnímu ubytovacímu monopolu odpovídají i extrémně vysoké ceny za jídlo a hotel. Ceny jsou tak vysoké, až je mi to stydno psát – ale dá se říct, že co jsme za cca 7 nocí na Jižním ostrově ušetřili za spaní, to jsme vše utratili během dvou nocí tady 🙈😡🙈

Jedno ze dvou hlavních ubytovacích zařízení bylo vyprodané. Další hotel byl několik kilometrů daleko. Zkoušeli jsme ještě jedno ubytování, ale po té, co Tomáš neprozřetelně řekl, že jsme TA hikers, mu pán sdělil, že má volno jen jednu noc, ale že je cena tak vysoká, že to není nic pro nás. Ceny ve městech na Severním ostrově začínaly v rámci Airbnb na 50 dolarech, hotely od 70 – 110 dolarů. Zde stojí ubytování od 159 – 170 dolarů za noc a tento pán nám po té, co jsme naléhali, ať nám řekne cenu, sdělil částku 300 dolarů za noc (!). Skončili jsme proto v hotelu Alpine Lodge… kdybychom si vzali pokoj se sdílenými prostory, byla by cena asi jen okolo 75 dolarů. Měla jsem však info, že je tato část díky většímu množství hikerů hlučnější, a tak jsme si vzali klasický pokoj. Navzdory tomu, že je 2 – 3x dražší oproti ubytování jinde, není v ceně ani snídaně, ani praní prádla. Myslím, že byznys se dá dělat mnohem rafinovanějším a víc sexy způsobem, než z lidí tak průhledně tahat peníze. 7 dolarů za vyprání a vysušení prádla a 30 dolarů za to, že jsme si sem poslali 2 balíky – jídlo a boty – mi přišlo v této situaci vyloženě trapné. Ke všemu jsme si v hotelu došli na večeři, abychom měli před další etapou jedno normální jídlo (pizzu) a udělali jsme si každý radost skleničkou vína.

Navečer jsme chystali věci na další část naší výpravy. Prala jsem batohy – mám pocit, že začaly smrdět, doplňovali jsme zásoby hygieny, dobíjeli věci atd. Na zítra, kdy tu máme volno, nám kromě videí a blogu zbylo jen praní a nákup jídla.

Jsem ráda, že jsme Richmond Hills ve zdraví přešli.

58. den Te Araroa: Nejtěžší úsek trailu, úžasný večer - sami u chaty & Jižní ostrov si nás získal; Richmond Forest 4, Waiora Hut, Mt Ellis, Hunters Hut, Porters Hut (1912 km)
60. den Te Araroa: Odpočinek v St Arnaud

6 Replies to “59. den Te Araroa: Richmond Hills jsou za námi & extrémně drahé středisko St Arnaud; Richmond Forest 5, Redhill Hut, St Arnaud Alpine Lodge (1944 km)”

1. Michal senior says: Odpovědět

No paráda, díky Bohu, už máte to nejhorší za sebou a počasí Vám vyšlo, že do toho náročného terénu ještě nelilo …
    Moc krásná a zajímavá krajina, tu Vám opravdu závidím, tak alespoň, že se s námi takto dělíte o Vaše zážitky.
    Myslíme na Vás!
    táta

1. Ahoj tati, moc díky za krásný komentář. Jsem ráda, že se ti líbily fotky. Na videu od Tomáše vše ještě více vynikne, tak se pokocháš 😚

2. Hezká podpora od táty 👍.
    Ty ceny jsou děsné – na to jak jste skromní, z Vás ty peníze stejně vyždímají – jsou to „parchanti“, když člověk zavzpomíná s Vámi na PCT, v tomhle směru se to nedá vůbec srovnat a to nemluvím o skutečných trail angels, kteří tam byli … jiný kraj, jiný mrav – ale drahé to je opravdu hodně 😡 Ahojte J.

1. Ahoj Jirko! Přesně tak, vůbec se to nedá srovnat s USA. My jsme z toho tu úplně zmatení, z celé země… zároveň nás hodně láká to poznat do hloubky a přijít věcem na kloub… mozna je to jen prosta matematika. Hodně velká země, jen 4 miliony lidí, z nich je část na davkach – hlavně Maoři, do toho silný sociální systém, skoro žádný průmysl, cestovní ruch teď předběhl zemědělství, do toho sociální problémy, živelné katastrofy – jen za nás už 2. povodně, takže nějak se živit musí = turisti. Zéland je super značka a Němci a Francouzi 500 Kč za pizzu dají… No je to výzva to tu poznat!

3. Only stupidly rich French will pay 20 euro for a pizza Lenka.
    We are not all stupid 😉

Can you confirm we can still send resupply boxes to the Alpine Lodge in St Arnaud ? For 15 NZD now ? (It was 10 last year…) Tramping Te Araroa20-21 and it’s an important info to have. Thanks you !

Nass

1. Hi Nass! Yes, you can send there a box. It is 15 dollars for a box. We had 2 boxes = 30 dollars. We paid there cca 400 dollars for the accomodation – 2 nights – and dinner and we should pay the 30 dollars and 7 dollars for laundry mat anyway 🙈🙈🙈 In Arthur pass we paid 25 dollars for pizza. We were so hungry 😇😇😇🤣 We are surprise there is so expensive accomodation on the South Island! You can camp free almost the time but in the towns the prices are huge😃