V noci bylo teplo a spalo se dobře. Na budíka jsem se tentokrát vykašlala 🙂 Vstávali jsme až v půl sedmé. Přesto se stále cítím nevyspalá.

Aneb proč se fotím převážně s brýlemi 🙂 🙂 🙂

Probraly mě až dvě kafe a Mio – směs kofeinu a vitamínů. Na štěstí včas, abych stihla vnímat krásu oblasti jezera Tisíce ostrovů. Nevadí, že jich bylo spíše sto :-), oblast se stala tím nejhezčím, co jsem zde zatím viděla 🙂

Byla jsem z té krásy v takovém rauši, že jsem si ani nevšimla, že jsme přešli první sedlo. Jupíí. Stoupáček za námi 🙂

Snídaně v trávě 🙂

Krekry a sýry. Ty po jednom balené jsou na cestování opravdu hodně praktické 🙂 Vyšší cena za ně se vyplatí. Jinak je to v USA pro nás hodně drahé :-(, ale už to raději nepřepočítávám. Vysoké ceny potravin vynahrazuje to, že neplatíme za spaní ve stanu v přírodě jako třeba někde v Evropě 😉

Druhé sedlo jsme zvládli do oběda. Bohužel jsme si horu museli slézt, a pak zase poctivě šlapat do kopce. Cesta byla ale hezká, zelená a plná veverek, ptáků, svišťů a sislů. Líbí se mi zde mnohem více než ve „vysoké“ Sierře, kde bylo jen kamení a pár jezer. Tady je jezer hodně a také mnoho pěkných potůčků.

Milé setkání s polskou výpravou. Pánovi je 64 let! Vrátil se z trailu v Peru a teď pokračuje v Sieřre… s paní se seznámil na cestovatelském fóru, když hledal parťáka. Měla takovou radost, že jsme z Čech, že Tomáše hned srdečně objala 🙂

Po poledni jsme začali slézat dolů. Trail zaplavený potůčky vody a kamenitou cestu vystřídaly placaté louky s meandry. Snad poprvé po 360 kilometrech jsme šli rovně 🙂 A hned 10 mil!

Ještě jedna fotka z dnešního sedla 🙂

Krajina byla bohužel čím dál více zakouřená. Zřejmě z požáru Yosemitského národního parku, na jehož jsme se dostali periferii. Slunce jakoby svítilo přes filtr. Jak byla tmavá obloha, chvílemi ztichli i ptáci a šli jsme v absolutním tichu. Přišlo mi to stejné jako při zatmění slunce… Anebo jako když se procházíte večer během Vánoc vesnicí a čadí se z komínů :-)… přesně takový byl vzduch.

Most kousek před naším dnešním zásobováním.

Během svačiny jsme si všimli informace v aplikaci, že krám, kde si chceme dokoupit jídlo, má otevřeno jen do pěti hodin. Následujících šest mil jsme ušli závratnou rychlostí a za dvě hodiny jsme se ocitli v obchodě. Tam jsme zjistili, že zavírá až v osm večer!

Obchod se nachází v prostoru připomínajícím stodolu, trochu punkový styl, ale kromě sýra měli vybavení docela dobré 😉

U obchodu jsme také narazili na první Čechy, které jsme zde potkali! Dva starší kamarádi cestovali Amerikou autem.

Před krámem se nás opět dva lidi ptali na solární nabíječku, kterou máme přidělanou na batohu. Je to nejlepší nabíječka, co jsme měli, a stojí jen asi 15 dolarů. No name firma na Amazonu.

K večeři jsme si dali vegetariánské burgery, coca-colu a muffina. Rozhodovali jsme se, zda nespat v kempu, ale nakonec jsme ještě tři míle pokračovali.

Z hor jsme slyšeli bouřku. Bála jsem se, aby nás nezastihla, ale na štěstí nás minula. Když je obloha plná kouře, nedokážu vůbec přečíst počasí…

Když jsme šli večer hledat místo na stanování, potkali jsme u cesty rangera. Kontroloval nám povolení k vstupu do oblasti a zda s sebou máme kanystry proti medvědům – ty se kontrolují poklepem na batoh 🙂

Romantika u řeky.

Dneska spíme u řeky. Západ slunce nad horami, který se odrážel v její hladině, nám navodil dokonalý vizuální zážitek 🙂 Bohužel se pak hodně ochladilo, a tak spím v péřovce. Snad nás v noci nebude nic rušit 😉

Sierra Nevada: Summer edition - 15 den. Z Mammoth Lakes zpátky na trail
Sierra Nevada: Summer edition - 17. den. Tři kopce a Michael Jackson

2 Replies to “Sierra Nevada: Summer edition – 16. den. Dechberoucí jezero Tisíci ostrovů, zásobování v Toulumne Meadow”

1. Díky za zajímavé čtení a úžasné fotky. Držím vám palce.
    Zajímala by mě konkrétní značka té solární nabíječky. Pokud je dobrá a osvědčená, také bych si ji pořídil.
    díky Pavel

2. Ahoj Pavle, děkujeme (a také omluva za pozdní reakci… trail je trail 🙂 ).

Nabíječka se osvědčila… už loni jsem měl podobnou se stejným solárním panelem… jen letos jsem koupil ještě lehčí variantu (100g), která byla dokonce i levnější 🙂 Zkoušel jsem pak i jednu verzi, která vážila 78 gramů… ale to už byla moc křehká (a také se přehřívala).

Odkaz na nabíječku je v GrearListu (https://lighterpack.com/r/b81htl). Na YouTube je kdyžtak i reálný test s měřením 🙂