64. den Te Araroa: Zásobování ve městě; Anne Saddle, St James Walkway, Boyle Flat Hut, Boyle River, Hitch to Hanmer Spring (2059 km)

Budík jsme nastavili na 5:30, ale vstávali jsme až v 5:45. Venku neskutečně foukalo a byla tma, měla jsem obavy, že když vyjdu ven, tak mě to odfoukne 🙈🙈🙈 Což byl samozřejmě úplný nesmysl 😅🤣🤣, a tak jsme mohli vyjít dřív…

Foukalo celou noc jako když je vichřice. Vítr byl odhadem 100 km za hodinu. Usla jsem až kolem půlnoci, ale zabubaná v chatě jsem si fakt chrochtala.

Vítr se o nás opíral i ráno, dokud jsme nesestoupili do údolí.

Drobnosti na trailu potěší 😊 Třeba tenhle smajlík na tyči 👍👌

Upravený trail nás těší už několik dní 😊 Máme tu i chodníčky.

Poslední sedlo této sekce je za námi! Vyšli jsme jen pár set výškových metrů – takže na pohodu i pro mě 🤣😊

Cesta vedla hezkým lesem a širokým a dlouhým údolím. Hory a zlatá tráva vytvářela hezké scenérie. Přecházíme hodně potoků, ale je stále sucho, takže s „crossením“ není zatím problém.

Údolí jsou moc pěkná a chůzi si po upravených pěšinkách vyloženě užíváme.

Oběd v chatě. Jediné místo, kde se v klidu najíst, aniž by vás žraly mušky. Ne, že by tu nebyly… Ale jsou v intenzitě, kdy se dají kontrolovat 😉 Tzn. stíháme zabíjet.

Dopoledne začalo poprchávat. Nejdříve drobně mrholilo a po obědě jsme si už vzali poncha.

První styk s civilizací po pár dnech byla Boyle vesnice, kde se nacházelo pár víkendových chat a pak Boyle outdoor river education centrum, které nabízí i ubytování pro hikery. A je zde hiker box. Řekli jsme si, že se nejdříve půjdeme podívat sem. V poznámkách v aplikaci bylo info, že majitelka centra nedovolila těm, kdo zde nejsou ubytování, do hiker boxu nahlédnout. A tak jsme si řekli, že si zde nejdříve něco koupíme a projevíme zájem o spaní, a pak se zeptáme na hiker box 🙈🙈🙈 Přivítání bylo fakt milé – bez ironie. Koupili jsme si Coca Colu a Sprite a zjistili ceny. Cena za jednoho v buňce pro více lidí byla 35 dolarů. Vlastní pokoj za 70 dolarů ve městě bychom sehnat měli… Cola stála 4 dolary… 70 korun za malou plechovku Coly? Opravdu „přátelská“ cena 😟 A vrcholem byl hiker box, kde kromě pár nudlí a krému na opalování nic nebylo!!! Centrum vypadalo obyčejně, což by nevadilo, ale štvalo mě, že tam zase bylo hodně mušek. Na chvíli jsme se zastavili pokecat se starým známým Francouzem a během 5 minut jsme byli žraní zaživa 😕 Jakoby v prostorech nemohli mít něco na odpuzení hmyzu?! S Francouzem máme nové heslo: SAVE POSSUMS, KILL SANDFLIES 😆😊🤣🤣

Šli jsme na stop do města, jenž bylo asi 50 km daleko. Na trase ze St Arnaud do Arthur Passu si buď můžete vzít jídlo na celou cestu = cca 8 – 10 dní – nebo si poslat balík do Boyle outdoor centra – vyzvednutí stojí 10 dolarů nebo si pro jídlo dostopovat a to byla i naše varianta. I z toho důvodu, že jsme chtěli čerstvé jídlo. Je třeba počítat s tím, že je v turistickém centru Hanmer Springs malý supermarket 4FourSquare, který je drahý a má omezený sortiment. Ale např. ala Nutela, co stála v St Arnaud 10 dolarů, zde stojí 5 dolarů… I kdybychom si koupilo jídlo jinde levněji, tak myslím, že by se cena skoro vyrovnala díky poštovnému + ceně za vyzvednutí balíku.

Stop byl těžší, než jsme si mysleli. Asi 25 minut nám nikdo nezastavil, i když jsme část času stopovali ve větru a dešti. Nakonec nám zastavil kluk v tom nejvíc otlučeném a špinavém autě, co si umíte představit. Chyběl mu třeba značný kus z krytu palubovky, takže mu vepředu koukaly různé drátky a páčky. Ještě jsme vyprosili místo pro jednoho Američana, a tak jsme jeli v autě dost narvaní.

Vyhodil nás na odbočce do města. Dali jsme mu aspoň 5 dolarů, i když je nechtěl. Tady to není ani na pivo, když jsme ho viděli prodávat za 10 dolarů 🙈🙈🙈 Chybělo nám ještě 10 km. Když jsme stopovali druhé kolo, tak se najednou objevila Němka ze včera a stoupla si na naše místo na stopa, což se absolutně nedělá. Řekla jsem jí, že by bylo lepší se rozdělit a ona odpověděla, že dokáže sehnat místo klidně pro pět lidí a nevypadla. Sedla si vedle nás a začala si balit cigaretu… Prostě 🐄🐄🐄… Po 15 minutách jsem stopla úplně obyčejného týpka a odvezl nás do města Hanmer Springs. Zase se potvrdilo, že pomáhají hlavně „obyčejní“ „chudší“ lidé 😍

Spíme v hostelu, protože to pro nás byla cenově nejschůdnější varianta. Pokoj pro dva se sdílenou sociálkou stojí cca 76 dolarů na noc… I když je to hostel a máme maličký pokojíček, kde je brutální vedro, je to tu docela fajn – oceňuji třeba možnost si uvařit v kuchyni normální jídlo jako třeba těstoviny… taky je tu krásná terasa a máme úžasný výhled na hory.

Níže ještě fotka z Outdoor centra, kde jsme spát nechtěli. Už jen kvůli muškám.

Stop v dešti…

Náš pokojíček v hostelu.

Tomáš konečně jí 😘 Zdá se, že tu celé město ovládli Asijati. Jsou na recepcích hostelů, mají pekárny, kavárny a taky rychlé občerstvení, kde jsme si dali burgery a hranolky. Velký burger stojí okolo 12 dolarů a hranolky cca 3.5 dolaru. Pizza tu stojí 29 dolarů. Tak na tu jsme nešli… ani do žádné normální restaurace. Bohužel tu jíme hlavně kalorické nezdravé jídlo – hodně slušně napsáno. Na Severním ostrově bylo více možností levnějšího nákupu i zdravějšího jídla, ale tady se mi to zdá dost drahé 😕 Zítra potřebujeme nakoupit jídlo na 4 dny a bude to humus. Dle cen v místním obchodě to tuším už ted. Ne hummus 🤣🤣🤣

Zmrzlina kopeček stojí 3.5 dolarů jeden kopeček a další kopeček je už za dolar. Takže 3 kopečky 5.5 dolarů. Džus okolo 7 dolarů.

I tady, kde se točí stovky turistů, jsou prodavačky v obchodě tak milé… A přitom ví, že se už nikdy neuvidíme. Třeba se nás ptala, zda chceme účet a Tomáš řekl, že ne a já, že ano a ona se usmála a tak spiklenecky na mě mrkla – jako že hlídám kasu. Takové malé gesto, které vám ale rozsvítí den. Prodavačky v supermarketech tu jsou fakt boží!

Oblohu navečer zahalil kouř z Austrálie. Dnes jsem četla, kolik tisíců zvířat tam už umřelo 😭… nebo požárníci. Tady jsme zatím slyšeli názory, že k masivním ohňům dochází, protože se zdejší lesy / bush nevypalují pravidelně jako se to dělalo dříve. Což by bylo stejné jako s Kalifornií.

63. den Te Araroa: 2000. km za námi! Boj o místa na spaní není vkusný 🤔🤣; Waiau Hut, Ada Flat, St James Walkway, Anne Hut (2031 km)