Měli jsme v plánu vstát v šest, ale podařila se až půl sedmá. Tímto naše pokusy vyjít dříve definitivně vzdáváme 🙈 A to jsem to zalomila po deváté! Ráno jsme prostě příliš unavení a v šest je stále šero – rozednívá se až v půl sedmé.

Poučena z minulé noci jsem udělala vše pro perfektní teplotní komfort. Přikurtovala jsem quilt k matraci, oblékla si ponožky a více vrstev oblečení. Spali jsme vedle potoka, a tak jsem si vzala i špunty do uší. A spalo se mi konečně dobře.

Když jsme vyšli, uvědomila jsem si, že mě asi po 14 – 20 dnech opravdu nic nebolí! Hurá👍

Trail vypadal nejdříve nadějně. Vedl nás po mírných kopcích cestou ideální pro čtyřkolky. Akorát jsme 4x úplně zbytečně přecházeli řeku, abychom skončili na stejné straně řeky, z jaké jsme začali 🙈 – posunutí ne o moc kilometrů dál. Chápu, že je pro čtyřkolky zábava předjíždět vodu, ale nám to vždycky zabere čas vymyslet, jak řeku přejít suchou nohou.

Po asi dvou hodinách jsme přišli k chatě. Vypadala zvenku jako plechová barabizna, ale vevnitř byla docela útulná – akorát již přede dveřmi byl cítit kouř z otevřeného ohniště uvnitř. Některé chaty mají klasická kamna, ty starší bohužel otevřená ohniště – doteď nám z té poslední smrdí karimatka ohněm. Je úplně vyuzená…

Když už jsem si myslela, že naše cesta povede po pohodové cestě pro čtyřkolky, napojili jsme se jen pár metrů za chatou na řeku a šli asi 7 km řekou 🙈 Pá, pá suché botičky… řeku jsme brodili snad dvacetkrát. Buď jsme šli řekou nebo přes kameny nebo křovím, které mělo 1,5 cm dlouhé ostny. Celkem mě to štvalo, takže jsem byla hodně protivná 🙈 Jako bychom tu nemohli mít pár „normálních“ dnů…

Když jsme před polednem z vody vylezli, byla jsem šťastná, že mám tenhle úsek za mnou… Už jen vyjít sedlo!

Po výstupu do sedla nás čekala cesta dolů a po rovince, na které jsme konečně mohli nabrat kilometry.

Odpoledne se šlo skoro samo 😉 Jako za odměnu. Pěkná krajina, fajn počasí, pěšinka jako v Americe a počet lidí, které jsme za dnešek potkali, by se dal spočítat na prstech jedné ruky 👍

V této oblasti vidíme hodně malých ještěrek. Tato již byla bohužel mrtvá 😔

Výhledy do krajiny se nám moc líbily. Přesně takové, za jakými jsme sem přijeli 👍

Dnes bylo ve vzduchu docela hodně kouře, ale nevěděli jsme, zda to byl ještě dým z Austrálie nebo nějaký lokální požár… Snad to tu bude v pohodě.

Fotky asi mluví za vše 😍

Navečer se docela změnila krajina. Připadala jsem si jako někde v sadu.

Několik kilometrů jsme šli po silnici až k jezeru, kde jsme chtěli spát. Pohled na prašnou cestu, zlatou trávu a modré nebe zahalené do oparu kouře mi přišel hodně stylovej 👍

U jezera jsme chvíli čekali se stavbou stanu, než se začne stmívat- i když zde nebylo kempování žádnou cedulí zakázané. Asi po půl hodině jsme si řekli, že ještě budeme pokračovat cca 2 km, abychom se dostali k místu, které mělo dle mapy lepší vodu. Tady sice bylo vody dost, ale tam, kde šla rozumě nabrat, bylo solidně nas…. od labutí.

Spali jsme nakonec u prašné cesty. Projelo kolem nás pár aut, ale nikdo se nad stanem nepozastavil. Byli jsme rádi, že se večer utišil silný vítr.

Dnes jsme na trailu potkali dva Čechy – Martina a Kačku. Šli TA, ale v protisměru. A pár Čechů je před námi. Češi jsou prostě nezmaři!

72. den Te Araroa: V noci zima, přes den 37 C & ZÁZRAČNÝ stop; Lake Selfe, Hitch from Lake Coleridge around Rakaia River, Turtons Saddle, A Frame Hut (2254 km)
74. den Te Araroa: Podařilo se nám překročit řeku Rangitata! Ashburton River, Lake Clearwater, Edoras (Lord of the Rings), Crossing Rangitata River, Bush Stream Track (2323 km) (+9 km crossing)

One Reply to “73. den Te Araroa: Dechberoucí výhledy & Zéland z Powerpointových prezentací; Blackhill Range, Comyns Hut, Lake Emily, Maori Lakes (2292 km)”

1. Ahoj, připojujeme se k řadě gratulantů a posíláme přání prima prožitého svátečního dne na trailu a přejeme hodně spokojených úsměvů v závěru Vašeho zimního putování zemí pána prstenů. Krásný svátek za všechny co rádi čteme Tvé řádky, shlížíme Tvé fotky a hltáme Tomášova videa. Vše nejlepší ke Tvému svátku a mnoho pozdravů z domova 🎈🥂🌹