79. den Te Araroa: Úspěšné překročení řeky, dvě sedla za jeden den – jde se skoro „samo“; Ahuriri River Safe Crossing, Martha Saddle, Top Timaru Hut (2524 km)

Spalo se skvěle a ráno nás potěšil moc pěkný východ slunce 🌅

Za relativně hezkého počasí jsme vyšli do prvního sedla. Šlapali jsme asi 700 výškových metrů nahoru. Šlo se dobře – hlavně na začátku, kdy trail vedl cyklostezkou. Jít tady cyklostezkou je za odměnu – cesta je upravená a přes řeky vedou mosty 🙂

Část trasy se šla lesem a viděli jsme velké množství neobvykle pěkných spotů na stany 🙂

Dolů ze sedla se šlo hůř, než jsme čekali. Trail byl zarostlý trávou, museli jsme dávat pozor na kameny a opatrně přešlapovat močály. Hodněkrát jsme přecházeli potoky.

2500 km za námi!

Výhledy dnes stály zase za to ☺

V poledne jsme se dostali k poslední velké řece tohoto trailu, která se měla překračovat. Tentokrát jsem byla klidná, protože kdyby to nešlo, můžeme řeku obejít po cca 5 km vzdáleném mostě.

Když jsme do řeky vstoupili poprvé, začal na nás volat rybář, ať jdeme dále, kde je menší proud – bylo to zároveň naše druhé vytipované místo k přechodu vody. Napodruhé jsme byli úspěšní a přechod šel celkem hladce. V dáli jsme viděli dvě hikerky, jenž měly s přechodem evidentně problém a desítky minut řešily, jak na to. Tomáš se proto vrátil a pomohl jim 😇

Odpoledne se nám šlo dobře a i mě to bavilo. Trail byl pohodový a vedl po upravené cestě v krásné horské přírodě.

Na louce jsme viděli spokojené kravičky 🙂 Prostor, který tady měly na pastvu, byl obrovský.

Černé fleky na fotce jsou krávy 🐄

V šest jsme se hecli a rozhodli se přejít ještě další sedlo. Sice jsme šli do kopce, ale trail byl udržovaný a hikovalo se dobře. Když máme energii a je pěkné počasí, snažíme se toho ujít co nejvíce. Abych nemusela myslet na kopce, poslouchám podcasty. Teď mě baví rozhovory s lidmi z různých profesí – třeba s pánem, co vyřezává sochy motorovou pilou 😵

Druhé sedlo… krása nebeská 😁

Tohle je pro nás pěkný trail! A do údolí jsme dnes šli spát.

Ze sedla jsme klesali mnoho metrů dolů. Cesta vedla údolím k chatě. Ta byla nová a moderní, ale bohužel již plná. Plno bylo i u míst na stany – vyjma jednoho, kde seděli tři lidi a hráli karty. Ani je nenapadlo vstát a místo nám nabídnout, když viděli, že je po osmé večer, běháme okolo chaty a hledáme, kde spát. Některé lidi tady vážně nechápu 😕 Na štěstí odešli sami brzy do chaty a my si tam mohli postavit stan. Cítili jsme se jako v MUŠÍM HNÍZDĚ. Sandflies tady byly snad stovky a žraly nás při všech venkovních aktivitách. Do deseti večer jsme chystali spaní a jedli jsme. Spát jdeme až po jedenácté.

V oblacích jsou blesky a v noci začalo pršet 🌧⛈⛈

78. den Te Araroa: Velká RADOST z kola! Tekapo to Lake Ohau on Electric Bikes!, Twizel, Pukaki (2477 km)
80. den Te Araroa: Večer moudřejší rána 😊 Mt Prospect, Tamaru River, Stodys Hut, Breast Hill, Lake Hawea (2559 km)