Ráno jsme se probudili v okupaci Sandflies. Navlékli jsme na sebe nepromokavé oblečení a rychle sbalili stan. Po cestě jsme se pak postupně vysvlékali. Ne úplně donaha 🤣🤣🤣

Prvních dvacet minut jsme šli po staré upravené cestě, pak jsme ale sešli na uzoučký trail. Ten vedl prudce z kopce a díky tomu, že byl sešikmený a uzoučký – vedl po hraně kopce, se po něm šlo hodně špatně.

Výjimečně byly i upravené části trailu.

Ale většinou ne 😂😂😂

Až do oběda jsme chodili prudce do kopce nahoru, a pak hned prudce dolů. To jsme nejdříve prokládali přelézáním vody a když už jsme řeku nebyli schopni přelézt suchou nohou po kamenech, chodili jsme od cca devíti hodin ráno řekou.

Většina trailu nebyla upravená nebo byla zasažená povodní, a tak jsme se proplétali mezi kameny a stromy. Přepadl mě mix pocitů marnosti & lítosti & naštvání & zoufalství, který jsem v tu chvíli nedokázala vůbec ovládnout. (Možná na tom něco bylo, když se ženy jednou za měsíc zavřely někam mimo hlavní společnost 😂😂😂…)

Oproti včerejšku, kdy jsme frčeli jako motorové myši, se naše rychlost zpomalila na 2,5 km v hodině. Snažila jsem se jako blázen a i tak v tomto terénu nedokázala jít rychleji. Přemýšlela jsem nad tím, že je pro moji psychiku nejhorší absolutní nekonzistentnost trailu. Nikdy si nemůžete být jisti, kolik ten den ujdete kilometrů. Včera jsme s přehledem zvládli dvě sedla – 47 km i s velkým převýšením – a dnes jsme se k dalšímu kopci nedokázali dohrabat ani za celé dopoledne. Musím přiznat, že tak katastrofický trail jsem po včerejšku nečekala a zlomilo mě to. Na PCT jsme vždy věděli, kolik ten den cca ujdeme. Zde je to hodně nevyzpytatelné. Trail je hodně moc technicky náročný.

Když jsme začali konečně stoupat nahoru ke kopci, který jsme dnes potřebovali překročit, byla cesta místy tak prudká, že jsem si musela pomáhat rukama. Šli jsme i přes polomy stromů. Zase jsme prudce stoupali. K chatě jsme se dostali až ve dvě. Dali jsme si 20 minut pauzu na sušení věcí, praní a jídlo, a pak jsme pokračovali dalších 8 kilometrů skoro po hřebenech. Vrcholky hor okolo nás byly v mracích, ale počasí nad námi se na štěstí „drželo“ celý den.

Cesta se úplně proměnila – šli jsme po prašné farmářské silnici, takže kilometry zase začaly utíkat. Když jsme odpoledne došli k nejvyššímu bodu dnešního dne, byla jsem vděčná, že jsme to zvládli. Cesta dolů šla jako po másle. Před tím, než jsme definitivně sešli z hor, jsme se zastavili v nové chatě. Tak pěknou chatu jsme tu dlouho neviděli. Už v ní byla jedna holka z Německa, co jde v protisměru. Hikeři, kteří začali na Jižním ostrově a jdou na sever, působí opravdu hodně ZRELAXOVANĚ. Věřím, že už trail bude lepší a lepší 🙂 Pro nás 🤪🤣🤣😅

Okolo páté jsme se dostali na poslední prudké klesání a zároveň se před námi otevřely naprosto MAGICKÉ výhledy na jezero Lake Hawea. Nemohli jsme se vynadívat. Cesta z kopce sice byla fyzicky náročná, ale pohádkové výhledy byly férovou odměnou. A to beru. K jezeru jsme sešli okolo sedmé.

😊

I tady je ubytování finančně náročné, a tak jsme byli rádi za možnost kempu. Byl sice úplně obyčejný, ale stál jen 30 dolarů – oproti jiným kempům podprůměrná cena.

Stihli jsme i večeři v příjemném bistru, kde bylo zároveň možné si i nakoupit potraviny. Objednali jsme si dohromady jeden zeleninový burger a jedny hranolky. Byly to tak velké porce, že jsme je měli problém sníst 😆 Ocenila jsem, že byl kečup součástí ceny – jinak bych se nedivila, kdybychom za něho museli zvlášť platit… Slečna z obsluhy chodila s Čechem a řekla nám: „Čau!“

Když začalo zapadat slunce, vypadaly hory v jeho světle naprosto NÁDHERNĚ. Výhled na jezero Lake Hawea obklopené horami byl EPICKÝ. Stejně tak nebe, na kterém se vyjevovaly různé obrazce a zajímavé mraky, jenž mi ale nešly foťákem bohužel zachytit.

Přesně takto jsem si Nový Zéland představovala ❤💘👍

79. den Te Araroa: Úspěšné překročení řeky, dvě sedla za jeden den - jde se skoro "samo"; Ahuriri River Safe Crossing, Martha Saddle, Top Timaru Hut (2524 km)
81. den Te Araroa: Městečko Wanaka si nás podmanilo & dokonalé místo pro dovolenou; Albert Town, Lake Wanaka, Hitchhiking Tesla, Glendu Bay (2599 km)

2 Replies to “80. den Te Araroa: Večer moudřejší rána 😊 Mt Prospect, Tamaru River, Stodys Hut, Breast Hill, Lake Hawea (2559 km)”

1. Hezké, je prima že je touto cestou zachycen i ten tvůj druhý pohled, který je obohacen i emocí v danou chvíli na trase – dokresluje to velmi dobře Vaše putování a trail samotný, Tomáš si stěžovat si nebude, je to chlap. Když se to celé složí dohromady, vzniká ucelený obraz – takže palec nahoru za Vaši práci a obětavost. A buď v klidu – jsi hodně silná, těch pár holek co tohle dává je tak malé zrnko písku v poušti, že máš v tomto směru být nač pyšná. Stříháte metr světošlápci – tak užívejte, piště a točte ať se ještě chvíli máme nač těšit 🙂👍

2. Ahoj Jirko! Moc tě zdravíme a děkujeme za krásná slova, až se červenám ☺☺☺ Ještě chvíli příspěvky určitě budou vycházet! Pěkný den 😎