Ráno nás čekalo překvápko v podobě deště. Déšť hned od rána jsem teda nečekala. Myslela jsem, že bude jen zataženo. Venku bylo přitom celou noc velké teplo – spalo se nám naprosto perfektně. Nebyla ani žádná vlhkost 👍I ráno bylo teplo a přitom pršelo – trochu zvláštní kombinace. Čekali jsme půl hodiny, a pak se rozhodli vyrazit. Přece jen má být dnešek náročný a chceme přejít dvě sedla.

Hned po zabalení stanu jsme stoupali 500 výškových metrů do prvního sedla. Je mi jasný, že si tady už skoro 80 dní jen stěžuju, ale šlapat do kopce mě fakt nebaví… 😃😂😇 Navzdory tomu jsme byli nahoře až překvapivě rychle.

Dnes jsme šli zase sami, společnost nám dělali jen králíci. První lidi jsme viděli okolo cca šesté večer.

Krajina údolí a hor byla vážně pěkná 👍

Ze sedla vedla docela hezká cesta. Chodili jsme přes nižší kopečky nahoru a dolů, měli výhledy na hory a dokonce jsme tu viděli i kamzíky 😉

Chaty, přes které jsme šli, byly obyčejné, ale na schování se před špatným počasím dostačující.

Dopoledne jsem se nemohla VŮBEC NAHODIT. Město je blízko, zároveň ale stále daleko. Jsme už dlouho v přírodě a potřebuju aspoň na den změnu. „Not happy!“ 🙈🤣🤣🤣

Dnes jsme šli vysokou trávou a mokřady. Občas jsou tady hluboké díry v zemi, a tak si musíme dávat pozor, kam šlapame.

Suché nohy nám vydržely do 10 hodin 🙈 , než jsme zase brodili. Do 10 bylo i zataženo, a pak se počasí začalo vybírat. Jako zázrakem prokukovala modrá obloha, vítr odsunul šedé mraky a objevilo se sluníčko. Nebe nám dává jasnou zprávu – přechod dalšího pasu, který je zároveň NEJVYŠŠÍM BODEM NA CELÉM TA, bude bezpečný!

Stoupání do dalšího sedla Stag Saddle – cca 1950 m – byl totální free style. Orientovali jsme se jen díky tyčím ala značky. I když jsme si mákli, trail se nám začal brzy odměňovat. Výhledy byly krásnější, než jsme si vůbec dovedli představit. Absolutní pecka. S Tomášem jsme se shodli, že patřily k nejkrásnějším, které jsme v životě viděli.

Ďáblova kuchyně 😊

Okolo šesté jsme došli k chatě – okolo ní bylo snad 15 lidí 🙈🙈🙈 My jsme se rozhodli pokračovat, protože skončit tak brzy, když je pěkné počasí, by byla škoda.

Jak jsem už hodněkrát psala, večerní hikování milujeme. Slunce začne méně pálit, všechno se uklidní – máme nejlepší podmínky si trail užít.

Od výstupu do sedla jsme se cítili plní euforie z krásy hor, které jsme viděli. A hory byly nádherné i tady. Výhled na jezero Tekapo Lake byl impozantní.

A jelikož jsme ušli dalších 40 km, budeme zítra natuty ve městě!

Stan jsme si postavili akorát v okamžiku, abychom si stihli vychutnat západ slunce.

Dnešní odpoledne a večer se opravdu povedly 👍

74. den Te Araroa: Podařilo se nám překročit řeku Rangitata! Ashburton River, Lake Clearwater, Edoras (Lord of the Rings), Crossing Rangitata River, Bush Stream Track (2323 km) (+9 km crossing)
76. + 77. den Te Araroa: Konečně ve městě & ZERO DAY; Zero day in Fairlie

3 Replies to “75. den Te Araroa: Jeden z nejkrásnějších výhledů v našem životě ❤; Cooked Spur, Stone Hut, Stag Saddle, Mount Cook/Aoraki view, Lake Tekapo (2361 km)”

1. Jonatan / Milan says: Odpovědět

Tohle vypadá fakt super! Píši si to na seznam treků, které musím „udělat“. Dík za tip.

2. Krásný fotky! Hřeben za tím nejvyšším sedlem byl pro mě jedním z highlightů jižního ostrova, ty výhledy jsou fakt bomba.