86. den Te Araroa: Pohodička; Mavora Lakes/River (2756 km)

Ráno jsme se kochali pohledem na mraky, které se valily v údolí. Tomáš byl tím pohledem naprosto konsternovaný. Pro mě to znamenalo vlhké spacáky a totalně mokrý stan 🤣🙈

Sbalili jsme si věci a vyšli do údolí. Část dopoledne jsme šli v mracích, které se postupně rozpouštěly, a přes hodně podmáčený trail. Na štěstí na nás začalo brzy vykukovat sluníčko.

I když jsme se bořili v „bažinách“ a někdy i ve vysoké trávě, šlo se nadstandardně dobře. Po minutí první chaty vedl trail po cestě pro čtyřkolky a to už nebylo vůbec co vytknout. Kochali jsme se výhledy a hlavně super cestou.

Na další chatě jsme si vysušili mokrý stan, spacáky a boty.

Pak jsme pokračovali okolo jezera po cestě a po té i z části po pláži jezera. Krásné místo, kde se dá za malý peníz kempovat, a přitom jsme tu neviděli moc lidí 👍

Okolo jezera jsme viděli opravdu hezká místa na karavany, ale i pro stany 👍

Po prašné cestě jsme šli až do večera. Díky dobrému terénu se nám podařilo ujít 57 km. Poslední kilometry vedly okolo pastvin s krávami a ovcemi. Šlo se docela dobře, i když foukal silný vítr. Na cestě jsme potkali jen hrstku cyklistů a pár karavanů, co jely k jezeru. Vrcholky hor postupně začalo zalévat zlaté slunce a já se přistihla, že mi je až líto, že naše putování pomalu končí… na druhou stranu – i když je krajina okolo nás PŘEKRÁSNÁ, pozorujeme na sobě, že jsme toho viděli a zažili tolik, že nám celá ta nádhera „zevšedněla“ a vážíme si jí méně, než před pár měsíci. Již toho prostě nejsme schopni vstřebat víc. A jedním důvodem je i to, že si je zde krajina relativně podobná – na rozdíl třeba od PCT, kde se reliéf více měnil.

Stan jsme si postavili hned u silnice mezi dvěma malými valy – jako ochranou před větrem. V trávě bylo docela dost pavoučích hnízd – brrrr 🕷🕸🕷🕸 a zase milion mušek 🙄 O půlnoci nám začal hodně navlhávat stan a věci… Je to pak trochu humus spát ve vlhkém spacáku mezi zabitými tělíčky mušek, co vybíjíme ve stanu, a směsí písku a všemožných semen trav 😂

Už to do konce nějak přežiju 😂😂😂

85. den Te Araroa: Zpátky na trail; Hitch Queenstown to Elfin Bay, Glenorchy, Greenstone River Track, Stalo Hut (2699 km)
87. den Te Araroa: Změna plánu... ; Bypassing Takitimu and Longwood Forest (2927 km)

4 Replies to “86. den Te Araroa: Pohodička; Mavora Lakes/River (2756 km)”

1. Válející se mraky to je opravdu hezký smyslový zážitek, sice ne moc komfortní, ale je 🤩. Na této části jste jeli jak motorové myšky, 57 kiláčku – wau – to je hezký výkon téměř na konci trailu, to vypadá, jak když už opravdu uháníte domů úprkem 😂

1. To ano 🤣🤣🤣 Škoda, že jsme nepokořili 60 km 😇

2. Ale pokořili jste NZ – wau ….. další dobrý zářez a před Vámi je jaro a léto doma, ty jo, uteklo to a za chvilku budete z okének dávat zélandu pápá – jste bouráci