Na kempovišti se spalo parádně. Tomášek byl ráno trochu zmordovanej, protože spal na mé matraci, která se začíná nekontrolovatelně vyfukovat. Alespoň má po tomto zážitku lepší pochopení pro má rána 🙂

Nehrotili jsme to, nasnídali se u stanu a vyšli až v půl osmé. Beztak nám do cíle zbývá jen 10 mil.

Šlo se dobře. 200 výškových metrů nahoru a 600 dolů. Slunce pálilo o sto šest.

Když jsme byli asi míli před dojitím PCT a šli jsme okolo odpočívadla, na jehož louce stály stany, začala na nás z dálky křičet jedna paní, že tam, kam jdeme, byl před deseti minutami medvěd. Medvěda chci znovu vidět, ale nemusí být dva metry ode mě 🙂 Začali jsme nahlas mluvit. Medvěda jsme na štěstí nepotkali…

V dáli Tahoe Lake, kam máme namířeno pozítří.

V mírně zvlněné krajině se jde samo 🙂

Tak už jen 4 míle do cíle! /Echo Summit/

Loučíme se s PCT 🙁

Po desáté jsme došli k cíli. Po třech týdnech se nám podařilo oficiálně ujít celou Pacifickou hřebenovku. Ta nejvyšší místa jsme si vyšlápli dokonce dvakrát 🙂

Děkujeme všem, kteří nám toto dobrodružství umožnili – rodině, přátelům, i kolegům (přátelům) z práce… a také všem, kteří nám drželi palce ❤ Jsme rádi, že jsme se do Ameriky mohli vrátit a dokončit, co jsme zde začali.

Pokud byste měli možnost se do tohoto koutu světa vypravit, určitě to udělejte. Náklady na cestu a jídlo jsou sice vyšší, na druhou stranu s povolenkou PCT hikera můžete spát (až na zanedbatelné výjimky) podél celého trailu zdarma.

Udělali jsme pár fotek a zavzpomínali na Lindu, která nás vloni dovezla právě na toto místo, odkud jsme po opuštění High Sierra pokračovali dál. Tenkrát nám pomohla nejen svezením, ale byla mi i velkou psychickou oporou. Nikdy na ní nezapomenu stejně jako na další lidi, kteří nám pomohli a jsem šťastná, že se z některých z nich stali naši velcí přátelé.

Po dosažení požadované finální míle jsme se nejdříve vydali do blízkého kempu, kde ale nebyla možnost si něco koupit, a pak přímo k jezeru Echo Lake, kde jsme dvě hodiny tak trochu zevlovali.

Cestou jsme narazili na 2 auta zn. Tesla. V oblasti Echo Lake mají chaty boháči ze Silicon Valley 😉

Krámek u Echo Lake.

Místo doslova praskalo ve švech turisty. Je sobota a hodně Američanů se vydalo na jednodenní nebo dvoudenní výlet. Líbí se mi, že i třeba silnější lidé vezmou batoh a jdou 16 Km do kopce k jezeru. Také už malé děti mají na zádech batohy a šlapou s rodiči.

Jezero Echo Lake – nemohu se na něho vynadívat.

My jsme nakoupili jídlo v dobře zasobeném obchodě, naobědvali se, vyřizovali pracovní věci a také se asi 15 minut bavili se dvěma dámami, které se s námi daly do řeči.

Poslední dobou jsme si oblíbili hummus. Bohužel v horku déle jak den nevydrží, takže rychle sníst 🙂

Odpoledne jsme vyrazili do kopce k jezeru Aloha Lake. Chtěli jsme si ještě kousek vyjít po PCT a když jsme šli tuto trasu vloni, bylo jezero zamrzlé.

Okolo Echo Lake jezera najdete luxusní a i měně okázalé chaty. Jeden z majitelů nám říkal, že jsou chaty hlavně ze 30. let a výjimečně ze 60. let. Dnes již není možné stavět v těchto místech chaty nové, pouze rekonstruovat na původním pozemku.

K jezeru Aloha Lake jsme došli kolem páté, navečeřeli se, postavili stan a kochali se jeho výjimečnou krásou.

Veverka 🙂

Západ slunce nad Aloha Lake.

Do odletu nám zbývá pár dní. Nyní máme v plánu navštívit tři hezké destinace 🙂 Zůstaňte na příjmu a nechte se překvapit ❤

Sierra Nevada: Summer edition - 22. den. PCT se mění v krásnou procházku. A trail magiiic, když ho vůbec nečekáš 🙂
South Tahoe Lake - tip na parádní dovolenou uprostřed hor: koupání, túry, skvělé jídlo a ubytování za dobrou cenu

2 Replies to “Sierra Nevada: Summer edition – 23. den. PCT – došli jsme to! Echo Lake, Aloha Lake”

1. Ahoj Leni a Tome,
    tak Vám ještě jednou gratulujeme k dokončení PCT a přejeme Vám, abyste si těch zbylých 14 dní ještě pěkně užili a my s Vámi při čtení Vašich webových stránek.