2 dny našeho života, na které NIKDY NEZAPOMENEME – veliká pomoc a vřelost v Sonoma County

Ráno jsem se necítila ve své kůži. Bolela mě hlava a nebylo mi moc dobře. Přičítala jsem to kouři z cigaret, který zamořil náš pokoj po předchozím návštěvníkovi. Slupla jsem Ibalgin, dala si rychlé kafe z hotelového překapávače a vyšla jsem to „rozchodit“.

Stala se nám totiž NEUVĚŘITELNÁ VĚC!

Když jsme skončili PCT a dvě hodiny „zevlovali“ u Echo Lake, daly se s námi do řeči dvě starší dámy. Po té, co jsme jim řekli, že chceme navštívit vinařskou oblast Napa, nás POZVALY k návštěvě vinařské oblasti Sonoma. Řekly, že se k nám připojí a dojedou pro nás, kam bude potřeba.

(Pohyb po USA BEZ auta je opravdu hodně náročný, vzdálenosti obrovské, veřejná doprava často slabá atd.)

Sonoma sídlí hned vedle proslaveného vinařského regionu Napa. Podle průvodců je méně drahá a méně snobská než Napa… A když jsme si později doplnili znalosti, zjistili jsme, že je skoro stejně slavná jako Napa 😉

Slovo dalo slovo, v týdnu jsme si vyměnili pár SMS a dámy byly tak neuvěřitelné, že nám nabídly i UBYTOVÁNÍ. Dlužno podotknout, že tyto vinařské oblasti jsou tak proslulé a turisticky atraktivní, že zde ubytování o víkendu stojí i 400 dolarů na noc a výše.

Dnes nastal Den „D“, kdy nás k sobě pozvala první dáma Phyllis.

Umíte si představit, že byste u sebe ubytovali úplně cizí lidi z ulice? Já ne…

S Phyllis jsme se domluvili, že na nás v sobotu počká v deset hodin ve městě Sonoma (vinařská oblast Sonoma zahrnuje i stejnojmenné město).

Z Vallejo jsme si vzali Uber a před desátou byli připravení v Sonoma. Ještě jsme stihli snídani a já druhé kafe.

Když jsme Phyllis podruhé (!) v životě viděli, roztáhla náruč a vřele nás objala.

A pak odstartovalo jedno z našich nejhezčích vinných dobrodružství.

Phyllis nás první den vzala na návštěvu do pěti vinařství. Ujela s námi desítky mil. Bez její pomoci a auta bychom se tam nikdy nedostali…

A POZOR! ROZLOHA VINIC V SONOMA JE VĚTŠÍ NEŽ ROZLOHA VINIC V CELÉM ČESKU!!!

Vinařství St. Francis 🙂 Tady jsme ochutnali první vína včetně zde známé odrůdy Zifandel 🙂

Vinařství Williams – další skvělá vína.

Designové prostory vinařství 🙂

Zejména červená vína chutnala znamenitě. Zážitek jsme měli ale i z promyšlených interiérů.

Ve volném čase se s Tomášem a našimi přáteli věnujeme podpoře tuzemských vinařů v rámci našich projektů MojeLahve.cz a Lahvoteka.cz. O to více jsme možnost navštívit vinařství v těch nejznámnější oblastech USA ocenili. Bylo to naprosto neuvěřitelné!

Exteriéry vinařství.

Zahrada, kde si můžete koupit láhev a dát piknik z vlastních zásob.

Zpátky do historie 😊

Phyllis pro nás také koupila oběd, který jsme snědli v jednom z naturalních vinařství – bagety, sýry, hroznové víno atd.

V USA je běžné, že si vínomilci v zahradě vinařství udělají vlastní piknik.

Zahrada vinařství, které dělá vína přírodním stylem.

Interiér naturalního vinařství.

Ochutnávky stály 20 a 45 dolarů na osobu. Počet vzorků – cca 5 až 6. O vínech a jak to tu probíhá napíši ještě samostatný članek 😊.

Účast vínomilců byla docela hojná 🙂

Další z vinařství…

Úžasný relax u řeky. Je lepší místo, kde si vychutnat v horku víno, než ve stínu stromů?

U posledního vinařství jsme si objednali také degustaci. Stála okolo 25 dolarů. Stejně jako u předchozích ochutnávek jsme degustaci s Tomášem sdíleli – tzn.  vzorek pro jednoho jsme pili ve dvou.

Ceny degustací jsou jednak vysoké, ale vysoké je hlavně procento alkoholu ve víně – až 15 %, a tak byla sdílená ochutnávka pro nás jasnou volbou.

Od začátku se nám s Phyllis úžasně povídalo. Čím více jsem se o ní a jejím životě dozvídala, tím více jsem jí obdivovala.

Seznámila nás ještě se svým bratrem Artem a jsem šťastná, že se z nás stali přátelé.

Večer pro nás Phyllis připravila na zahradě svého domu grilování. Parádně jsme si s ní a s jejím bratrem popovídali o cestování a užili si krásný večer.

Druhý den jsme po snídani, kterou pro nás Phyllis připravila, vyrazili s Artem na procházku do blízkého národního parku.

Krotkých srnek se tady prostě nenabažím 😊

Po procházce nás Phyllis vzala do města nakoupit, protože jsme jim na oplátku chtěli koupit alespoň láhev vína a jídlo.

Také nám zařídila ochutnávku ZDARMA u dalšího vinařství. Vína opět excelentní.

Výhledy na vinohrady.

Další báječné odpoledne strávené v krásné společnosti.

Během naléhání vína přišla řeč na to, že jsme z Česka a obsluha řekla, že hrála divadlo s JANEM TŘÍSKOU!!! Je toto možné??

Tady bychom se mohli kochat hodiny.

V šest večer nás Phyllis odvezla ke své kamarádce Robin, která nám také nabídla svůj dům. A dokonce nám řekla, že ona druhý den odjíždí pomáhat své sestře se stěhováním a ať si ten DŮM PŮJČÍME NA KOLIK DNÍ CHCEME.

Naše druhá hostitelska byla také skvělá. Strávili jsme krásný večer povídáním si u vína. Druhý den jsme měli domluvené ubytování v Napa, a tak jsme se rozloučili. Dojíždět do Napa na vlastní pěst by bylo už komplikované, resp. bychom se nedoplatili 😉

Z důvodu respektování soukromí obou dam nechci zabíhat do detailů našich hovorů.

Nicméně… způsob, jakým Phyllis a Robin  přemýšlely o světě a svém životě mi je hodně blízký. Všichni včetně bratra Arta nám hned přiostli k srdci.

Jsou to silné ženy, které mají obrovskou disciplínu a v jejich životě jsou odvážné. Pravidelně cvičí, dbají na stravu a věnují se dobrovolnické činnosti. Obě jsou nesmírně chytré a vtipné. A mají krásné sny, které si chtějí splnit a TAK PRO TO TAKÉ NĚCO DĚLAJÍ 😉 Je jim okolo 67 let!

Mně obohatily strašně moc a vnímám je jako své vzory. Co pro nás obě udělaly, je nevídané.

Slíbili jsme si, že se uvidíme v Praze. I tak to bylo hodně smutné loučení…