Sierra Nevada: Summer edition – 20. den. Úspěšný ranní přechod hřebenů do Sonora Pass a lahodné burgery ve městečku Walker

Z obav před bouřkou jsme vstali už v pět. Balení nám trvá půl hodinky. Do kopců jsme vyrážíme za svítání… Čelovky máme jen asi třicet minut, než zažijeme epický východ slunce.

Když se rozední a my se uklidníme, že na obloze nejsou mraky, jde se nám mnohem lépe. Slunce vykukuje za horami, v kopcích jsme sami, všechno je klidné a tiché… asi nejhezčí ráno zatím tady 🙂

Prvních dvě stě výškových metrů máme překonaných docela hravě. Cestu tvoří dlouhatánské switch bagy.

Trail nás baví asi dvě hodinky, pak se cesta stane trochu monotónní. Jdeme hordami kamení. Jsme ale opravdu vděční za hezké počasí 🙂

Tahlé kopce se mění v ostré skály, které přechází v krajinu se zelenými menšími kopečky.

V deset přicházíme konečně k silnici. Zjišťujeme, že část trailu, kterou jsme teď právě šli, je oficiálně zavřená… Nikdo se ale neobtěžoval dát ceduli s uzávěrkou k Dorothy Lake Pass, takže jsme to nevěděli 🙂

Další část trailu od Sonora Pass je také zavřená. Teď už oficiálně 😉 O uzávěrce víme. Vydáváme se tedy pěšky po uzavřené silnici. Silnice je uzavřena 15 mil… potkáváme jen hasiče.

Ujdeme 4 míle po asfaltu. Jde se dobře, posloucháme podcasty, ale i tak je to opruz… potkáváme jen zaparkovaná auta lesní správy.

A pak u nás zastavuje Jeep. Jupí! V Jeepu už sedí dva PCT hikeři, se kterými se míjíme již třetí den. Mysleli jsme, že budou tedy rychlejší 🙂 Je jim tak 25 let a jsou z Dánska. Dvě hlavy navíc a v autě už je pořádný smrad 🙂 Ptáme se řidiče, jestli mu to nevadí, a on nám s úsměvem odpovídá, že voníme jako peníze 🙂 Je to totiž majitel rezortu Kennedy Meadows (North), který zajišťuje zásobování pro hikery. Máme štěstí, že jede akorát do města. Má kovbojský klobouk a krásnou bílou košili. Úplně jako z filmu 🙂 Další povídání už tak veselé není. Jeho resort je momentálně zavřený kvůli laxnosti lesní správy. Požár v Sonora Pass začal malým ohýnkem na kempovišti. Když se oheň začal rozrůstat, lesní správa odmítla poslat helikoptéru s vodou. Začali to řešit, až když shořelo několik domů na uhel. Jen za tento víkend přijde majitel resortu o 50 000 dolarů, protože je tato část trailu uzavřena. Kvůli pár profesorům a ekologům, díky kterým se nesmí těžit dřevo, přišlo už mnoho lidí o mnoho peněz… Požáry jsou tu momentálně obrovský problém. A hlavně – hory zásobují vodou Los Angeles. Díky požárům se mění klima a to bude mít katastrofický dopad na zásoby vody. V USA musíte mít do parků povolení ke vstupu a je tu mnoho nařízení ohledně chování se v přírodě, a pak si nechají spálit tolik hektarů půdy… už tomu fakt nerozumím, hodně Američanů na to už nadává… Ano, dříve tu hořelo hodně, ale nebylo tu tolik stromů. Teď to jsou masivní požáry a ušlý zisk podnikatelům stát nevykompenzuje.

Vysazuje nás u velké silnice, odkud nás sveze mladá učitelka necelých 20 mil do městečka Walker. Ještě na dálnici jsme si přes booking.com zarezervovali motel. A motel a burgery byly hned naproti sobě :-).

Koupelna 🙂

Šli jsme se ubytovat a už při vstupu na recepci bylo jasné, že jsme vybrali dobře. Paní majitelka se chovala ohromně mile a do pokoje nás pustila ještě o hodinu dříve, než byl oficiální check-in. V poledne jsme si po několika dnech užívali sprchu a mýdlo :-), a pak si zašli na vegetariánské burgery, hranolky a salát Coleslaw. Sedět pod stínem stromů v útulném fast foodu byla SLAST! Jídlo chutnalo vážně dobře 🙂

Odpoledne následoval klasický hikerský maraton praní, sušení, mytí a nakupování. Také jsme psali blog a snažili se nahrát videa. To se nám bohužel nedařilo přes mizerný signál. Ten tu byl tak špatný, že se mi nenačítaly ani běžné www stránky 🙁

Interiér motelu, kde jsme bydleli, byl stylizovaný do chatiček. Akorát jsem Tomášovi říkala, že bych si u jezera chtěla pronajmout chatu a jak se říká… Trail provides!… bydlíme v jakoby chatě. To miluju.

Navečer jsme si dali s burgery ještě druhé kolo a tentokrát si je vychutnali na zahradě motelu. Byla skutečně hezky upravená, radost pohledět.

A v okolí jsme viděli mnoho uměleckých dílen 😉

Pohoda ve městečku Walker, kde se tak příjemně zastavil čas 🙂

Sierra Nevada: Summer edition - 19. den. 10 mil do desíti, bouřka a Dorothy Lake Pass
Sierra Nevada: Summer edition - 21. den. Nejhorší stopování na celém PCT - 5 hodin, Ebbetts Pass