Dnešním hlavním úkolem bylo přejít Forester Pass. K cíli nám zbývalo asi 12 mil, které jsme potřebovali ujít do 11 hodin. Po včerejšku si jsme dobře vědomi odpoledních bouřek, a tak jsme vstali už v 4:45, abychom to stihli.

Cestou k pasu jsme třikrát brodili, ale nic náročného. Snažili jsme se držet tempo, abychom pas stihli přejít dopoledne, což mi dalo docela zabrat. Hlavně s kopci tady nejsem žádný kamarád 🙂

Když už jsme byli asi hodinu před pasem, začaly se na obloze množit mraky – a to nebylo ještě ani jedenáct. Forester pass je nejvyšší místo PCT, takže při jeho přechodu bouřku nikdo nechce…

Když jsme začali šplhat na stěnu, slyšeli jsme první zahřmění. To se ještě několikrát opakovalo. Nabrali jsme tempo, abychom nahoře byli co nejdříve. Vrchol jsme zdolali rekordní rychlostí asi za 20 minut.

Obloha byla stále černá, rychle jsme udělali pár fotek a když začaly padat kroupy, šli jsme kvapem dolů. Počasí se asi na dvacet minut umoudřilo, a pak se spustila ukázková bouřka. Blesky lízaly skály na štěstí až v okamžiku, kdy jsme byli o několik set výškových metrů níže.

Asi deset minut jsme běželi v dešti, než jsme si našli kryté místo na postavení stanu. V něm jsme relativně příjemně bouřku přežili.

V Sieře je určitě dobré přejít pasy v srpnu nejpozději do 11 hodin. Pak se vám to může nepříjemně vymstít.

Bouřka a déšť nepřestává ani po hodině a půl. Nafoukli jsme si karimarky a ležíme ve spacácích. Jsme vděční za náš stan od Zpacks, který se vlhkem neprověšuje jako Tarpten. Taky oceňujeme spacáky s voděodolnou úpravou. Batohy rezistentní vůči vodě nemáme, ale koupili jsme si voděodolné vaky, ve kterých máme schované všechno oblečení a věci na spaní. Vaky jsou také od Zpacks a doporučujeme. Akorát jsme od nich vypárali suchý zip, který by mohl během vkládání věci poničit.

Když déšť ustal, pokračovali jsme v cestě do údolí. S nižší nadmořskou výškou se cesta podél řeky zelenala a krajina vypadala úchvatně.

Večer jsme si našli hezké místo na spaní. Objevily se cedule o zvýšené aktivitě medvědů a tak jsme rádi, že večer táboříme s více hikery 😉

Sierra Nevada: Summer edition - 4. den. Neradostná cesta na Mt. Whitney
Sierra Nevada: Summer edition - 6. den. Ranní přechod Kearsage Pass a zbytek dne ve městě

4 Replies to “Sierra Nevada: Summer edition – 5. den. Zdolali jsme Forester Pass – za pět minut dvanáct”

1. Ahoj Leni a Tomáši,
    přeji vám šťastnou cestu a ať dosáhnete vytouženého cíle 🙂
    Těším se na další příspěvky Leni… píšeš je hrozně „čtivě“ 🙂
    Zdravím z Prahy.
    Petra

2. Ahoj Peťo, moc děkujeme 🙂 Ještě dnes nás brzdí špatné počasí, ale od zítra už má být zase hezky :-), tak to snad pošlape. Také moc zdravíme!

3. Ahoj Leni a Tome,
    i my se připojujeme ke komentáři Petry a myslíme na Vás!
    Krásná příroda a zážitky, ale i atmosféra amerických měst (eček) a charakteristiky Američanů čteme – hltáme moc rádi a těšíme se na další zprávy.
    Bůh s Vámi a pozdrav ze Břehů:)