Němky ráno dodržely svůj slib a vstaly opravdu v 5:30 🙈 Brala jsem hromadné vyrušení ze spánku jako příležitost vstát taky. Abychom nerušili belgický pár, který si ustlal v kuchyni, uvařili jsme si kafe a nasnídali se na zápraží. Venku byla zima – v noci byla teplota na některých místech pod nulou, my měli ráno cca 5 C.

Snídaně na terase může mít více podob 😂

Vyrazili jsme a hned na první stoupák do výšky okolo 1 400 m nad mořem. Už od začátku jsme zápasili s bahnem a pak s trávou, která úplně zaplevelila okraje trailu. Stébla se nám pletla pod nohy, neviděli jsme na cestu a nemohli používat hůlky. Šlo se špatně.

Když jsme dorazili do nejvyššího bodu dnešního dopoledne, foukal silný vítr a protože jsme byli v mracích, začalo drobně poprchávat.

Výhledy ale fakt stály za to 🤣🤣🤣

Vůbec se mi nechtělo vstoupit na hřebenovku, ze které jsem měla strach, že odlítnu 😅 Byla zima a blátivá cesta po hřebenech se klouzala.

Když asi v deset vysvitlo sluníčko, dostali jsme se na cestu, která vypadala spíš jako pro kozy 😀 Na úzké cestě z kamenů jsme si museli občas pomáhat i rukama. Na každý krůček jsme se koncentrovali na 1000%.

Flóra

Když jsme nešli po exponovaných hřebenech, schoval se trail do lesa. Les vypadal naprosto kouzelně – mnoho druhů mechů a kapradí a nekonečné koberce zelené.

Chata pro dva – naše první zastavení – Dracophyllum Hut

Přes všechny peripetie a fyzickou a psychickou námahu to byl dnes opravdu pěkný trail.

Hobitín No. 2

Druhá chata – Nychols Hut. Oficiálně pro 6 lidí, v krizi se sem vměstná 15. Myslíme, že se zvyšujícím se zájmem o trail bude obrovský problém s místy na spaní. Během tohoto 5denního trailu je míst na stany skutečně pomálu…

Odpoledne jsme se dokopali a šli v 15 h další úsek – asi 17 km. 1400 m nahoru a 1000 m dolů – těch 1000 m dolů bylo na 2 kilometrech, takže sešup to byl enormní…

… protože jsme brali alternativu dát si dnes dlouhý den už od začátku vážně, opravdu hodně moc jsme vědomě jedli – spíš teda „žrali“ 😂, abychom měli dost energie na celý den – a vyplatilo se nám to.

Cesta byla ale opravdu perfektní – jak jsme na horách zvyklí. Hezky upravená a bez bahna. Trail dolů zase poskytl úžasné výhledy. Bylo pozdní letní odpoledne, celý den jsme šli sami, … nelitovali jsme, že jsme odpoledne neproseděli na chatě. Naše rozhodnutí se zakládalo i na tom, že jsme si stáhli aktuální předpověď a na zítra hrozily dešťové přeháňky.

Občas tu narazíme na úplně zelené dřevo. Netušíme, co to je.

Cesta lesem dolů byl vyčerpávající masakr. Nebyla rovná, spíše vypadala jako opičí dráha. Jak bychom šli jen nahoru nebo dolů. Málo času pro odpočinek.

Most – ještě most a už budeme na chatě!

Nic pro slabé povahy

V půl sedmé jsme došli na pěknou novou chatu – Waitewaewae Hut. Přiznávám, že jsem si naivně myslela, že tam budou třeba jen 4 lidi… ale bylo jich tam už asi dvanáct – starší i mladší.

Nerada se seznamuji a také je pro mě těžké si zvykat na něčí mlaskání a chrápání nebo když v chatách lidé topí tak, že je vevnitř asi 30 stupňů 🙈, ale tady se musím překonat. Jsem vděčná, že tu chaty jsou 👍 Navíc se tu hikeři opravdu snaží být milí.

… po hodině v chatě jsem zjistila, že nejhorší není ani nekonečné ženské klevetění, ani to dokola opakovat, z jaké země jsme, ale asi tak deset pavouků nad hlavou🕷🕸. Dobrou noc 😂

45. den Te Araroa: Vydáváme se do hor; Tararua Day 3, Te Matawai Hut (1350 km)
47. den Te Araroa: Cesta z lesa & další DLOUHÝ den a spaní v kostele; Tararua Day 5, Pukeatua, River Pa Trail Angel (1603 km)

4 Replies to “46. den Te Araroa: Jedna z nejhezčích scenérií trailu & zvykáme si na chaty; Tararua Day 4, Dracophyllum Hut, Nychols Hut, Mt Crawford, Waitewaewae Hut (1570 km)”

1. Teda vy jste ale kamzíci 😄 – ten trail je ale v tomto místě překrásný, některé ty záběry jsou opravdu fascinující, to byla odměna za ty peripetie na silnici. Dobrou a ať pavouci ostanou kde jsou 😴😀

2. Ahoj Lenko a Tomáši, děkujeme za vyčerpávající odpověď. Stan chceme koupit do konce května. Pokud se rozhodneme pro Duplex, tak by nás ještě zajímalo, zda jít spíš do váhově těžší barvy Spruce Green s trochu silnějšími vlákny nebo jít do základní barvy Olive Drab.
    Zároveň chceme ještě zpětně poděkovat za doporučení solárních panelů, vařiče a dalších drobností. Minulý rok se nám v Pyrenejích skvěle osvědčili. Jste nám velkou inspirací!
    S přáním dalších krásných dnů se loučíme a těšíme se na nové příspěvky. Dušan a Janina

1. Ahoj Dušane,
      zatím jsme měli jen standardní verzi. Pokud Ti nevadí vyšší váha, tak silnější Cuben by měl vydržet déle. Jsme rádi, že jsme vás mohli inspirovat 🙂