30. den Te Araroa trail Nový Zéland: Plníme normu, 55 km / den ;-); Pueroa Forest Park, Timber Trail (979 km)

Ráno jsme vstali v šest. Tomáš si všiml, že v dáli před námi prší, a tak jsme urychleně sbalili stan, dokud byl suchý.

Dnes jsme se totiž probudili do absolutního sucha, což se nám nestalo hodně dlouho. A spalo se skvěle. Poprvé jsme si také přikurtovali quilty, aby na nás natáhlo. Jakmile zaleze sluníčko, bývá večer/ v noci zima.

Když jsme dobalovali stan, začalo opravdu krápat. Chtěla jsem si uvařit kafe, a tak jsme čas využili i na snídani a před deštěm, který postupně sílil, jsme se schovali pod střechu nějakého starého baráku. Nakonec jsme se oblékli do nepromokavého oblečení a vyšli.

Celé dopoledne poprchávalo, ale protože jsme šli dobře oblečení a pod ochranou korun stromů, ani nám to nevadilo. Naopak jsme si užívali příjemné teploty. Dnes jsme nastoupili na cca 82 km dlouhou cyklostesku a terén byl i v dešti příjemný.

U cesty byly často díry – asi na odvodnění.

S naší nepromokavou bundou jsme velice spokojení. Je parádně prodyšná. Z poncha si děláme příležitostně pláštěnku na batoh.

Trail nabídl zázemí v podobě toalet a boudiček, kam se šlo schovat před deštěm.

Kolem stezky byly informace ohledně fauny a flóry, kterou zde můžeme vidět. Papouška jsme bohužel neviděli 🐦

Cyklisti se začali motat až před polednem, ale snažili se být ohleduplní.

Mosty v této části trailu jsou fenomenální.

Po takovém „chodníčku“ byla radost šlapat 😀 Tato část Te Araroa patří k těm lepším 😉

… kdo chce, může se dozvědět mnoho zajímavých informací. My si to nafotili a přečteme, až bude více času 😅😂 Četli jsme to, ale jen zběžně.

V pozdní odpoledne jsme přišli k ubytování, kde si chtěl Tomáš koupit Fantu. Už na ceduli bylo napsané, ať tam hikeři nechodí, pokud nemají rezervaci ubytování a že kemp je jinde. Prostě, aby tam lidi neotravovali 😀… My to i chápeme, asi tam hikeři chodili a využívali toalety atd. a třeba si ani nic nekoupili. A věřím, že hosté nejsou zvědaví na nějaké ušpiněné „vandráky“…?

Tomášova nálada byla na bodu mrazu. Udělala jsem mu místo Fanty děsně sladkou limonádu a na štěstí to zabralo 😍

Přemýšleli jsme, zda už pro dnešek naši cestu ukončíme a úplně se nám zavařila hlava, jak to udělat, abychom nepřišli do města tak, že bude Nový rok a budou ten den mít zavřeno. Zítra je totiž Silvestr… na štěstí jsme potkali jednu holku na kole a ta nám řekla, ze je 1. a 2.1. státní svátek, ale že obchody jsou normálně otevřené. Super!

V pět jsme se hecli a ušli dalších 14 kilometrů. Bylo to ale docela náročné se ještě dokopat. Poslouchali jsme podcasty o cestování, abychom se z toho nezbláznili.

Nakonec jsme ušli 55 km a výsledek nás zahřál u srdíčka 😀

Informace ke stavění mostů.

Kdo je tady škodná?

Šlapame…

Večer jsme došli na místo, které mělo být dle aplikace Guthook super na spaní. A tentokrát nás informace v aplikaci nezklamala! Pěkné místo s toaletou a i boudičkou, kde jsme si pohodlně uvařili a najedli se vsedě 😊

29. den na trailu Te Araroa: Rozporuplný den; Whaipa Valley, Puerora Field Base / 928 km
31. den Te Araroa trail Nový Zéland: Silvestr! Timber trail 2nd part, Taumarunui (1032 km)