Sierra Nevada: Summer edition – 17. den. Tři kopce a Michael Jackson

Spaní u řeky bylo bohužel hodně vlhké, tudíž mi byla k ránu trochu zima. Vstávali jsme až v 6:15. Dřívější starty jsou pro nás momentálně peklo, i takto se ještě dvě hodiny probouzím. Fyzickou únavu moc neočůráš 🙂

Ale krajina dechberoucí 🙂 už od rána.

Dnes jsme slezli a vylezli tři vysoké kopce včetně jednoho pasu. Byl to pro mě opravdu hodně fyzicky i psychicky těžký den.

Ráno jsme obdivovali nádherné skály. Něco podobného jsem v životě neviděla 🙂

Jsme na kraji Yosemit a jejich charakter je tu hodně cítit.

Dopoledne jsem navíc měla pocit, že nám to moc nešlape a míle se nezvyšovaly. Do toho to začíná být špatné s vodou. Včera se trail měnil v potok a dnes jsme dvě hodiny nenarazili na kvalitní vodu. Jak byl loňský rok na vodu vydatný, tak letos jsme začali bojovat se suchem. K tomu všemu se dopoledne začaly tvořit obrovské mraky, a tak jsme byli stále na vážkách, jestli se nám odpoledne podaří přejít sedlo.

Inspirace na Kaplického knihovnu a Star Wars jasná 🙂 🙂

Dopoledne jsme šli více méně sami, což mi najednou přišlo trochu zvláštní skončit v téhle divočině úplně bezprizorní. Udělalo mi radost, když jsme odpoledne potkali asi deset lidí. Přeci jen má člověk lepší pocit 🙂

Dělali jsme minimum pauz, jen na vyvětrání věcí, usušení spacáků, čištění vody a trochu jídla. To nám bohužel začíná docházet. Snad se půjde dobře a budeme za tři dny ve městě.

Dnešní nálada tedy trochu neuspokojivá a nervózní.

Sušíme, větráme, …

Pak jsem v telefonu našla album Michaela Jacksona a to mi výrazně zlepšilo náladu. Odpoledne jsme si ještě dali s Tomášem Mio pro energii a jestli RedBull dává křídla, tak Mio dává tryskové motory. Šlo se mnohem lépe a dokonce se nám podařilo přejít obávaný pas.

Mio nám doporučil starší Němec, který šel PCT minulý rok. Je to koncentrát tekutiny, který dodává energii, povzbuzuje mysl a máte po něm pocit, že vás nic nebolí a batoh váží pár gramů. Mají ho v každém supermarketu. Samozřejmě se s ním musí opatrně, protože tělo dlouhodobě neoklamete.

Zbytky po trhavinách, pomocí kterých se budoval trail.

Voda dnes byla trochu pod psa.

Po přejití pasu jsem už byla mnohem klidnější. Stoupali jsme dolů, mrak se neproměnil v bouřku a udělal se překrásný večer. Potkali jsme tři srnky.

Spíme ve 2 700 m.n m. Stan jsme postavili u nádherného jezera s ostrůvky. Vedle nás spí dva kluci, co také dochází PCT. Ještě jsme viděli jednu hikerku a jinak jsme tu sami.

K večeři jsme si dali hummus a krekry.

Poslední dnešní kopec za námi. Juch!

Flóra.

Jediné, co nás znervóznělo, byla helikoptéra, která nám třikrát přeletěla přes hlavu, chvíli tady kroužila a pak se zdálo, že přistála kousek dál na trailu a zase vzlétla. Když nad námi takhle krouží, vybíháme na skálu, aby nás bylo dobře vidět a byly nám vidět obličeje a mohli nás dobře identifikovat. Včera se tu například vyhlásilo pátrání po jednom hikerovi, který zmizel 🙁

Pak jsme si hráli s teorií, že helikoptéra vysadila záchranáře, který nám přijde říct, že třeba hoří a musíme se evakuovat. Nic takového se na štěstí nestalo.

Dokonalý večer 🙂

S požáry je to tu hodně nepříjemné. My už míjeli dva a jdeme ke třetímu. Není tu signál, a tak si člověk nemůže zjistit aktuální informace – a k místu se jde třeba čtyři dny, takže se to může různě vyvinout. Spoléháme na profesionalitu záchranářů, že by nás z trailu včas svedli.

Pro jistotu Tomáš ještě vyběhl na skálu, aby viděl za horizont, jestli někde nehoří.

Momentálně bojuje v USA s ohněm okolo 17 000 lidí. Nejvíce hasičů, armáda a pomáhají i vězni.

Večer u jezera je přímo exkluzivní. Po celém dni se najednou můžeme zastavit a užít si tu krásu. Je to zvláštní, že se celý den člověk těší, až půjde spát, a pak stejně sedíme venku a čumíme na tu krásu.

Dnes se mi v hlavě motalo hodně negativních a strachuplných myšlenek, ale nakonec jsem zažila jeden z nejpěknějších dní s perfektním fyzickým výkonem.

Člověk se opravdu musí naučit nedělat si obavy dopředu 😉

Spát jdeme ve 20:30, snad se konečně dospím!

Sierra Nevada: Summer edition - 16. den. Dechberoucí jezero Tisíci ostrovů, zásobování v Toulumne Meadow
Sierra Nevada: Summer edition - 19. den. 10 mil do desíti, bouřka a Dorothy Lake Pass