2017: PCT – 27. den na trailu; 15 litrů vody za den, krize (teplotní)

Vstávali jsme po šesté, ale bojovala jsem s nandáním čoček, a pak jsme se ještě jednou stavovali pro vodu u požární stanice, a proto jsme se na trail vrátili až v 7:20.

Čočky se snažím měnit alespoň jednou za pět dní, jinak v nich spím. Dělá mi problémy je po vyndání z očí udržet i v pouzdru bez prachu a při nandávání není lehké udržet čisté prsty, protože je na všem písek…

Trail vedl zase do kopce, ale ráno se šlo ještě relativně dobře. Už od rána jsme potkávali dvojice. V ten den jsme naráželi jen na ně – bylo jich snad 6 párů 🙂

Voda je tady a vlastně i v celé Kalifornii vzácným statkem. Po asi dvou hodinách jsme narazili jen na miniaturní tůjku – malý pramen, který tekl ze skály. Deset minut před tím jsem si říkala, že jsme si s sebou vzali zase málo vody a že je šlapání do kopce v tom horku extrémně vyčerpávající… A za rohem se stal tenhle zázrak 🙂

Fronta na vodu

Šli jsme dlouho do kopce spálenou krajinou. Kromě vedra nás obtěžovaly mouchy. Ty americké vám vykoušovou krvavou ránu na kůži a pak se k ní stále slétávají, je to velmi nepříjemné a bolestivé.

U pramene, kde jsme stáli, někdo prohlásil, že za dvě a půl míle budou stromy. Najít v těchto ohořelých místech strom je požehnání. A opravdu – přes kopec jsme se v poledne vyloženě doplazili do lesa!

Vybalili jsme vlhký stan, abychom ho usušili a hlavně se schovali před dotěrnými mouchami a také jsme provětrali spacáky.

K obědu jsme si dali vločky a po hodině a půl se vrátili na trek.

V této oblasti je to hodně špatné s vodou, a tak jsme v podvečer museli slést 150 výškových metrů k bývalému kempu, kde v řece ještě voda tekla. Tu samou cestu jsme museli vyšlapat zpátky na horu s pěti litry vody na zádech. Batoh jsem nemohla skoro zvednout.

Nevyužívaný, opuštěný a zarostlý kemp působil smutným dojmem.

Ráno hory, odpoledne poušť, večer kouzelný les, který nám připomíná lesy u nás doma. Neuvěřitelná proměna přírody v Kalifornii během 20 mil…

Dokopali jsme se ještě najít si večer pár mil navíc, a tak jsme spali na velikém kempovišti, kde už asi 20 hikerů bylo. Díky rozsáhlosti kempu jsme o nich ale téměř nevěděli. Byl zde i suchý záchod a hlavně odpadkový koš 🙂

Na další den jsme si připravili už mnohem více vody – celkem jsme dnes čistili dohromady 15 litrů vody.

Spíme na míli 498 a ušli jsme 32 km.

2017: PCT - 26. den na trailu; čím dál větší teplo...
2017: PCT - 28. den na trailu, Hikers Town, překonání míle 500 (800 Km)